חדשות בארץ

בתי התמחוי לניצולי שואה בסכנת סגירה

וועידת התביעות האמריקנית עצרה את הסיוע הכספי לבתי התמחוי המשרתים אלפי ניצולי שואה. מנהל רשת בתי התמחוי של חב"ד: "עצירת התקציב תגרום לסגירת 20 בתי תמחוי לפחות"

אא

'הוועידה על תביעות יהודיות חומריות כנגד גרמניה' היא ארגון יהודי אמריקני הפועל באמצעות משא ומתן עם הממשל הגרמני לקבלת פיצויים, והשבת רכוש עבור ניצולי השואה ויורשיהם. בין היתר הארגון תומך תקציבית בפרויקטים וארגונים למען ניצולי השואה.

הארגון פועל בהתנדבות וללא כוונת רווח משנת 1951, ומעסיק עובדים בישראל, בארה"ב, ובגרמניה, ומפעיל פרויקטים בכ-30 מדינות. בין היתר, הארגון מעניק תקציב שנתי של מיליוני שקלים עבור פרויקט 'מסגרות הזנה לניצולי שואה', המסייע לאלפי ניצולים בעשרות בתי תמחוי.

לאחרונה, הודיע משרד הרווחה למנהלים המחזיקים את בתי התמחוי כי תקציב 'ועידת התביעות' האמריקנית לא אושר, וכי בכוונת משרד הרווחה לבחון מחדש את הפרויקט.

(צילום: Shutterstock)(צילום: Shutterstock)

מנהל רשת בתי התמחוי של חב"ד 'בית חם' המפעילה 23 בתי תמחוי עבור ניצולי שואה, מנדי בלוי אמר: "עצירת התקציב תגרום לסגירה של לפחות 20 בתי תמחוי בארץ. זה הכסף היחידי שתומך בבתי התמחוי".

מנהל עמותת 'יד ביד', הרב יעקב גלויברמן סיפר: "עמותת 'יד ביד' מקבלת פרוטות ממשרד הרווחה כדי להפעיל בית תמחוי אחד, כ-9,000 שקלים עבור שנה שלמה. בית התמחוי שלנו מעניק 72 אלף מנות בשנה לניצולי השואה, בעלות שנתית של כ-600 אלף שקלים. מרבית התקציב שלנו הוא מ'וועידת התביעות' האמריקנית ממנה קיבלנו יותר מ-200 אלף שקלים בכל שנה".

הוא הוסיף כי: "הפסקת התקציב השנתי תחסל את בית התמחוי. מגיעים אלינו 150 ניצולי שואה ביום, מה נגיד להם עכשיו? 'ועידת התביעות' עשתה עבודת קודש, אך המדינה הפקירה את ניצולי השואה".

מ'הוועידה על תביעות יהודיות חומריות כנגד גרמניה' נמסר בתגובה כי: "הודענו למשרד הרווחה כי לא נוכל להמשיך לתמוך בבתי התמחוי, כל עוד אין מנגנוני פיקוח ובקרה שיבטיחו כי כספי הסיוע שלנו יועברו אך ורק לניצולי שואה".

תגיות:ניצולי שואהבתי תמחויצדקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה