חדשות בארץ

200 מליון קוב ביוב בחופי תל אביב והרצליה

כ-200 מליון קוב של ביוב גולמי, הוזרם לים בחופי תל אביב והרצליה בשל עבודות תשתית. החופים נסגרו בינתיים, ושוחרי טבע כבר צועקים חמאס נגד המהלך. "זה לא מוצא חירום, יש פתרונות. הרשויות רצו לחסוך כסף", טוענת מנכ"לית צלול

אא

מזהמים את החופים בחסות החוק: כ-200 מליון קוב הוזרמו מתחילת השבוע לים, דרך חופי תל אביב והרצליה, בשל עבודות תשתית של חברת איגודן (איגוד ערים לתשתיות איכות הסביבה). החופים המזוהמים נסגרו בינתיים לפעילות, וגולשים לצד שוחרי הטבע כבר זועקים כנגד המהלך.

אחת מהם, היא מאיה יעקבס, המכהנת כמנכ"לית חברת 'צלול', אשר הגישה צו מניעה כנגד המהלך. בראיון לynet-, טוענת יעקבס כי המהלך יכל להימנע מראשיתו. "זה ממש לא מצב של אין ברירה. לא הגשנו צו מניעה בשל קריסת מערכות התשתית. זו הפעם האחרונה שמאשרים כזה דבר, אלא אם כן ממש ממש אין ברירה. זה לא מוצא חירום, יש פתרונות, זה עולה כסף ורצו לחסוך לעצמם כסף".

מחברת איגודן נמסר בתגובה, כי "בעקבות עבודות שדרוג ותחזוקה של קווי ההולכה והאיסוף של השפכים בגוש דן, ובהנחיית משרד הבריאות, נסגרו חופי הרחצה בתל אביב עד ליום רביעי. איגודן פועל על פי חוק וקיבל את כל האישורים, כולל מהמשרד לאיכות הסביבה".

גם מהמשרד לאיכות הסביבה בחרו להגיב לדברים, וטענו כי "המשרד מצמצם בעבודה ממושכת, קפדנית ומקצועית את עומס המזהמים הזורם לים בעשרות אחוזים. כל בקשה לפעילות תחזוקה נבחנת בקפידה ובמידת האפשר המזרים מונחה למצוא חלופות. במקרה של שדרוג מערכות גדולות ומורכבות הדבר אינו תמיד אפשרי ולמען הבטחת תקינות המערכות ושדרוגן בעתיד וכדי למנוע תקלות והזרמות בעתיד, יש לבצע הזרמה מבוקרת ומפוקחת בזמן מוקצב, ותוך צמצום הפגיעה בציבור ובים. הוועדה להיתר הזרמה דנה בנושא ונתנה היתר זמני. זהו הפתרון הקיים בכל העולם לתחזוק ושדרוג מערכות ביוב".

כמו כן, גם עיריית תל אביב מסרה את תגובתה, באמרה כי "הזרמת הביוב לים נעשית על ידי השפד"ן (מכון טיהור שפכי גוש דן –א.כ) במסגרת עבודות תחזוקה ולא על ידי העירייה".

תגיות:ביובחוף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה