בריאות ותזונה

הירוק הזה: מה כל כך בריא בעלי קייל?

סיבים תזונתיים, ויטמינים, מינרלים ועוד - אז למה עלי הקייל יותר בריאים מכל חבריהם הירוקים? חשוב לא לשכוח לנקותם היטב, מחשש לחרקים

אא

אחד המאמרים הקודמים עסק במשפחת המצליבים הכוללת את הכרוב, הכרובית, הברוקולי והקולרבי. אחד מירקות הבריאות שהחלו להופיע בשנתיים האחרונות במרכולים השונים הוא עלי הקייל הנחשב בתור "כרוב על" השייך למשפחת המצליבים. עלי קייל, בעלי צבע ירוק, טעימים ובריאים. מה כל כך בריא בעלי הקייל? ראשית, הוא מכיל כמות גבוה של סיבים תזונתיים. תפקיד הסיבים לסייע באיזון רמות כולסטרול וסוכר ושומרים בכך על בריאות כלי דם ולב. כמו כן הם מסייעים להרגשת תחושת שובע וכך מסייעים להפחית צורך באכילה מרובה.

עלי הקייל עשירים באופן מיוחד במספר ויטמינים ומינרלים, ואתן מספר דוגמאות: ויטמין K – תפקידו העיקרי של ויטמין זה בסייעו לתהליך קרישת הדם. ויטמין זה נוצר במעיים שלנו באמצעות חיידקי הפלורה (חיידקים טובים) אך לעיתים פלורת המעיים שלנו פגועה, מה שגורם להפרעות עיכול ופגיעה ביכולת הייצור של הוויטמין ובגרימת חוסר שלו בגוף (נחשב נדיר) מה שיכול להתבטא בדימומים מתמשכים מהאף מהחניכיים, דימום בלתי נשלט לאחר פציעה ועוד. עלי קייל יספקו לנו אותו ביד נדיבה מאוד. יש לציין שנוטלי קומדין (מדלל דם) אינם רשאים לאכול עלי קייל ועלים ירוקים נוספים. תפקיד נוסף של הוויטמין קשור בבניית העצם, מה שאומר שלעיתים חוסר שלו יכול להסביר בריחת סידן מהעצם - אומר שלעיתים חוסר שלו יכול להסביר בריחת סידן מהעצם – אוסטאופורוזיס.

עלי קייל מכילים גם כמות גבוהה מאוד של ויטמין A, וכן כמות גבוהה של ויטמין C החיוני כל כך למערכת החיסון ולעוד תפקודים רבים. הוא מכיל אף ויטמינים שונים מקבוצת B ובמיוחד חומצה פולית החיוני להתפתחות העובר, בניית החומר התורשתי בתאים ועוד תפקידים רבים. עלי הקייל מכילים שני חומרים מוכרים נוספים החיוניים מאוד לבריאות העיניים: הלוטאין והזיאקסנטין, שנחשבים כנוגדי חמצון חזקים. העלים מכילים אף חומרים שונים המדכאים התפתחות תאים טרום סרטניים. כמו כן, עלה במחקרים שחומרים שונים הנמצאים בעלי קייל מסייעים למניעה של מחלת הסרטן בעיקר סרטן המעי הגס והשד. כמו כן מכילים עלי הקייל חומרים שונים המסייעים לניקוי רעלים מהגוף בכלל ומהכבד בפרט. את עלי הקייל יש לאכול כמו שאוכלים כרוב רגיל ושאר ירקות, וכמובן יש להיזהר – כמו בכל ירקות העלים – לנקותם היטב, מחשש לחרקים. לבריאות!

אליהו שכטר הוא אירידיאולוג ומטפל טבעי

תגיות:בריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה