בריאות ותזונה

תזונה, פעילות פיזית, רוגע: אמצעים טבעיים להורדת לחץ הדם

אחד הנושאים המטרידים רבים הוא יתר לחץ דם. האם תזונה וכלים טבעיים נוספים יכולים גם הם לסייע בעניין?

אא

אחד הנושאים המטרידים רבים הוא יתר לחץ דם. יש אומרים שזה תלוי בגנטיקה וניתן רק להוריד אותו באמצעים מלאכותיים, קרי תרופות. אין בכוונתי לשלול זאת, אולם, האם תזונה וכלים טבעיים נוספים יכולים גם לסייע בעניין?

מהו בעצם לחץ דם? ההסבר הפשוט הוא שלחץ דם הוא לחץ של הדם על כלי הדם העוטפים אותו. הנזק שעלול להיווצר מלחץ דם הוא לעיתים רב מערכתי כגון בעיות לב, כלי דם, מוח ועוד. לכן יש להתייחס לכך בכובד ראש. הלחץ על כלי הדם נוצר מסיבות שונות ואביא כמה מהן:

א. מלח: אחת הידועות היא צריכה מוגברת של מלח במזון. מלח סופח אליו נוזלים מה שגורם לעלייה בנפח הדם. כשנפח הדם עולה מתחיל להיווצר לחץ על כלי הדם. מכאן שירידה בצריכת המלח עשויה לסייע.

ב. משקל יתר: אף משקל יתר יכול להביא ללחץ דם גבוה. עודף המשקל מיצר מאמץ ולחץ על הלב וכלי הדם. מכאן שירידה במשקל יכולה לסייע לירידה בלחץ הדם ואכן בחלק מהמקרים ירידה במשקל תורמת לכך.

ג. מתח:  סיבה נוספת הידועה בהשפעתה על עליה בלחץ הדם היא המתח הפנימי שקיים בנו, בין אם אנחנו מודעים אליו ומרגישים בו, בין אם לא. מתח גורם לנו להיות מכווצים ואף כאן לא תמיד מורגש על ידינו.

אם אנחנו מכווצים באופן קבוע גם כלי הדם מתכווצים ושוב נוצר לחץ על כלי הדם מה שמביא לעלייה בלחץ הדם. לשם כך יש לפעול בכמה דרכים:

א. תזונה: לרוב מטפל טבעי ימליץ על תוכנית תזונתית המבוססת על ירקות ופירות והכוללת בין השאר צריכת מזונות העשירים במינרל הנקרא מגנזיום. מינרל זה מסייע להרפיית שרירים. מכאן שבכוחו לסייע להרפיית כלי דם וירידה בלחץ הדם. מינרל זה מצוי במזונות רבים כמו עלים ירוקים, בטטה, בננות, קטניות, שקדים אבוקדו, אורז מלא ועוד. לעיתים המזונות לא יספיקו ואז יומלץ ליטול תוסף מזון המכיל מגנזיום.

ב. פעילות פיזית: אחת הדרכים להרגעת הנפש היא פעילות פיזית. בזמן פעילות פיזית מופרשים מהמוח הורמונים מרגיעים המביאים להרגעת המערכת הסימפתטית. דבר זה מביא להרפיה ולהרחבת כלי דם ומכאן לירידה בלחץ הדם. גם תרגילי נשימה יכולים לסייע בעניין ואף פותחו טכנולוגיות שונות היכולות לסייע בעניין. לסיום אציין שבמסלול הטבעי תמיד יש לשלב את הדרכים השונות כי בדרך זאת יש סיכוי רב להגיע לירידה בלחץ הדם ולעיתים אף בלי תרופות קונבנציונליות. לבריאות!

אליהו שכטר הוא אירידיאולוג ומטפל טבעי

תגיות:בריאותלחץ דם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה