פיתוח האישיות

מחקר חדש: האם אנשים חרדתיים – מאושרים יותר?

מחקר שבוצע על ידי חוקרים קנדיים והתפרסם בכתב העת המדעי Personality and Individuals Differences - הדגיש את הצד האחר של 'האושר', וטען כי הוא נמצא דווקא בכף ידם, של אנשים שנוטים לחרדתיות ועצבות. מדוע?

אא

מחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב עת אמריקני, טוען כי מדענים הצליחו להתחקות אחר החלק במוח 'שקובע' האם אנחנו מאושרים מספיק או לא. החוקרים מצאו כי מדובר בחלק שקשור בדרך כלל לתודעה, והגיעו למסקנה כי הוא מפותח יותר - דווקא אצל אנשים שמחים.

במסגרת המחקר השתתפו למעלה מ-100 בני אדם שמוחם עבר סריקת MRI, והנתונים שהעלו הסריקות - הצליחו להפתיע אפילו את החוקרים (שעל חלקם נמנים פסיכולוגים ידועי שם): האנשים שהוגדרו כקרובים ביותר לחוות אושר אמיתי מהו - התגלו כאנשים שיודעים להביע רגשות, אמנים בייצור אווירה חיובית ואנרגיות טובות סביבם, מאמינים בטוב של עצמם ושל האחרים, ועומדים בגאון במכשולי החיים שניקרים על דרכם.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

מן העבר השני לעומת זאת, צצים נתונים קצת שונים: מחקר שבוצע על ידי חוקרים קנדיים והתפרסם בכתב העת המדעי Personality and Individuals Differences - הדגיש את הצד האחר של 'האושר', וטען כי הוא נמצא דווקא בכף ידם, של אנשים שנוטים לחרדתיות ועצבות. מדוע? החוקרים מצאו כי אנשים שנוטים לסבול מחרדות - הם בעלי אינטיליגנציה גבוהה יותר משל אנשים 'שמחים', ו'אופטימיים'.

ומכאן שעל ידי החוכמה שלהם (כן, כן, אותה חוכמה שהובילה אותם לנבור שעות בחרדה) יוכלו לשאת את 'רגליהם' בקלות יתירה מתוך החרדה, ולמצוא את הדרך אל האושר הנכסף. כמה באמת הצליחו בזה בפועל? ובכן, זה כבר נושא לשאלת מחקר נוספת, לא ככה?

תגיות:חרדהמחקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה