אמונה

מה הקב"ה מצפה מהגויים בקצה העולם?

כיצד גויים אמורים לקיים את רצון ה', אם אינם מכירים את התורה

אא

נכון שאי אפשר ממש לרדת לסיבת הקיום וסיבת המעשים של הקדוש ברוך הוא וגם אי אפשר לדעת מה בדיוק קרה בימים ההם. אבל עלתה בראשי שאלה שמציקה לי זמן רב על פי האמונה היהודית הקב"ה מזיז את גלגלי העולם מעלה ומשעבד אומות לפי מה כשכר ועונש לעם היהודי ונוסף לכך העם היהודי אמור להיות אור לגויים ולהפיץ את ערכי התורה ולשאר העולם. אז איך בני המאיה ושאר העמים האינדניאנים הפראיים שחיו ביבשת אמריקה שעדיין לא הייתה ידועה לעולם בערך בתקופת בית ראשון מתקשרים לתפקיד היהדות. הם היו עובדי עבודה זרה מובהקים פראיים ואכזריים ולא היה להם שום דרך להכיר את בורא עולם וגם לא השפיעו על היהדות בשום דרך שאני מנסה לעלות על הדעת. אולי לגבי הנבואה שלהם על אחרית הימים ב2012 אבל קשה לי להאמין שמשהו שאומרים שהקב"ה לא גילה לאף אחד מנביאיו יתגלה לקבוצה של עובדי אלילים אכזריים. תודה

* * *

שלום וברכה,

אין ה' מצפה מהגויים לקיים את כל מצוות התורה או להתגייר, אלא רק לשמור על שבע מצוות בני נח שמובנים גם מצד השכל (לא לרצוח, לא לגנוב, לא לכרות איבר מן החי וכו'). שבע מצוות אלו ניתן להבין מהשכל הישר, כפי שהבין אברהם אבינו לפני מתן תורה (וגם הוא חי בעולם שבו עבדו עבודה זרה). חפש בגוגל את המילים "שיחה גורלית", וראה כיצד בהגיון ישר ופשוט ניתן להגיע לכל עיקרי האמונה.

כך שלכל גוי בעולם יש את האפשרות לקיים את שבע המצוות, ולזכות לחלק בעולם הבא.

אולם יש לבריאה מטרה, והבריאה נמצאת בתהליך של התקדמות לקראת השלמתה. במטרה לזכות את העולם ולקרבו לגאולה השלמה, עשה הקב"ה שספר התורה יפורסם בכל קצוות תבל, ויהיה לספר הכי מפורסם ומשפיע בכדור הארץ, כדי שבבוא המשיח והגאולה ידעו כל העמים מיהו עם ישראל ומהי תורתו, ויוכלו כולם לעבוד את ה' שכם אחד.

יש לזכור שה' שופט את כל בני האדם בצדק וברחמים, לפי יכולת השגתם וכשרונם. כל אדם ואדם, יודע הקב"ה את לבו, מה הוא ידע, ומה יכל לקיים ומה נמנע ממנו לקיים. יש מצב של שוגג, ויש מצב של אנוס. ורק ה' יכול לשפוט לב וכליות, ולדעת את מחשבותיו של כל אדם, כדי לשפוט אותו בהתאם. כך נאמר בנביא: "גדול העצה ורב העלילה, אשר עיניך פקוחות על כל דרכי בני אדם, לתת לאיש כדרכיו וכפרי מעלליו" (ירמיהו פרק לב, יט).

הסיבה שהקב"ה נגלה לאברהם אבינו, הוא בזכות שאברהם ביקש את האמת ורצה לקיים את רצונו. ה' מסייע למי שבאמת מבקשים אותו, ודורשים את האמת. העמים הפראיים שהזכרת לא ביקשו את ה', ולכן לא השיגו הישגים רוחניים, חוקיים ומוסריים.
בברכה,
דניאל בלס

תגיות:שאלות באמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה