חדשות בארץ

הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית הוצא מחוץ לחוק

הפלג, יוכר מעתה כגוף בלתי חוקי ופעילותו תיאסר. זאת בשל פעולות הסתה ופרובוקציות רבות, שחלקן התקיימו בהר הבית, והובילו לרבים מהפיגועים שהתרחשו בישראל. בעקבות ההחלטה, פשטו הלילה כוחות הביטחון על 17 מוקדים של התנועה והחרימו מחשבים ומסמכים

אא

מחוץ לחוק: הקבינט המדיני בטחוני החליט להכריז על הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית כגוף בלתי חוקי. המשמעות היא כי כל אדם שיעבוד עם ארגון זה או יפעל במסגרתו, יעבור עבירה פלילית ויהיה צפוי לעונש מאסר. כמו כן, ניתן יהיה להחרים כל רכוש של הארגון.

ההחלטה התקבלה על רקע ההסתה הרבה של הארגון בשנים האחרונות כנגד ישראל, המוביל קמפיין שקרי, הטוען כי "מסגד אל אקצא בסכנה", וכי ישראל מתכננת לפגוע בו ולהפר את הסטטוס קוו. שר הביטחון אף חתם על צו המכריז על התנועה כבלתי חוקית.

לקמפיין, שותפים גם פעילים בשכר ("מוראביטון"), שנועדו לעורר פרובוקציות בהר הבית. הללו יוצרים מתיחות רבה בהר הבית, וכתוצאה מכך – רבים מהפיגועים מתבצעים על רקע זה.

בהודעת הקבינט שנמסרה בעניין, נאמר כי "הוצאת הארגון מחוץ לחוק מהווה צעד חיוני בשמירה על ביטחון הציבור ומניעת פגיעה בנפש".

עוד נמסר, כי "הפלג הצפוני בראשות השיח' ראא'ד צלאח הוא תנועת-אחות לארגון הטרור חמאס. התנועות מקיימות שיתוף פעולה הדוק וחשאי. הפלג הצפוני של התנא"ס הוא ארגון בדלני-גזעני אשר אינו מכיר במוסדות מדינת ישראל, שולל את זכות קיומה וקורא להקים במקומה חליפות אסלאמית", מאשימים בממשלה, "התנועה האסלאמית משתייכת לזרם האיסלאמיסטי הקיצוני והיא חלק מתנועת "האחים המוסלמים" העולמית. שתי התנועות חולקות תפיסה אידיאולוגית קיצונית ומטרה משותפת – להשמיד את מדינת ישראל".

ראאד סאלח (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)ראאד סאלח (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

בקבינט ממהרים להבהיר, כי ההחלטה אינה מכוונת כנגד ערביי ישראל ככלל – אלא כנגד הגורמים המערערים את היציבות והביטחון באזור וגורמים לפגיעה בנפש. "מהלך זה אינו מכוון נגד הציבור הערבי והמוסלמי בישראל, שרובו הגדול שומר על חוקי המדינה ושולל פעילות הסתה וטרור", מדגישים שם.

בהתייחסו להחלטה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "החלטת הקבינט התקבלה לאחר סדרת דיונים מעמיקים עם כל הגורמים המשפטיים והביטחוניים הרלוונטיים במטרה להפסיק את ההסתה המסוכנת מבית ולמנוע פגיעה בחיי אזרחים חפים מפשע. הממשלה בראשותי תמשיך לפעול ככל שיידרש נגד גילויי הסתה וטרור ובמקביל נמשיך להשקיע משאבים לטובת אזרחי ישראל הערבים והיהודים כאחד".

בתוך כך, בעקבות ההכרזה, החליטו כוחות הביטחון שלא לבזבז זמן, וכבר הלילה ביצעו פעילות נרחבת ב-17 נקודות שונות של עמותות ומוסדות ברחבי הארץ המשתייכים לתנועה, הפועלים באום אל פאחם, יפו, נצרת, באר שבע, רהט ועוד. במסגרת הפעילות, הושמו צווי סגירה על הנקודות האמורות, והוחרמו חומרים שונים של התנועה, ובהם מסמכים, מחשבים, מדיות, כספים וכן הוקפאו חשבונות בנק, אשר שימשו את העמותה בפעילותה כנגד בטחון המדינה.

בפעילות השתתפו כוחות מטעם משטרת ישראל ומטעם השב"כ, לרבות כוחות של כלל מחוזות המשטרה ובדגש על חוף, צפון, דרום, תל אביב ולהב 433.

גם השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, התייחס להחלטת הקבינט בנושא, ומסר כי "מדינת ישראל חייבת לשמש דוגמה וראש חץ במאבק נגד האיסלאם הקיצוני אשר את שליחיו ראינו טובחים בחפים מפשע בפריז, ניו יורק, מדריד ובישראל. לתנועה האיסלמית, חמא"ס, דאע"ש וליתר הארגונים - מצע רעיוני משותף שגורם לפיגועים בעולם ולגל הטרור בארץ. הגיע הזמן שנפעיל את כל הכלים שבידי המדינה במלחמה בטרור ובמסיתים שגורמים לו".

תגיות:התנועה האיסלאמית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה