חדשות בעולם

הצפה ברשת: מאות מחפשים את יקיריהם מהפיגוע בצרפת

רוב השמות של נרצחי הטבח בצרפת עדיין לא פורסמו, והרוחות ברשת גועשות: מאות בני אדם מחפשים בקדחתנות אחר סימנים שיובילו אותם למצוא את יקיריהם. הרשויות בצרפת בתגובה: זיהוי הגופות מתעכב בשל גודל האירוע, וגם כי קורבנות רבים לא נשאו תעודות מזהות: "השאירו את הארנקים בשמירת חפצים"

אא

חיפוש קרובים: יותר מ-24 שעות חלפו מאז הטבח הנורא שאירע בצרפת, אולם לעת עתה נראה שרק שמותיהם של בודדים מבין 129 הקורבנות שקיפחו בו את חייהם – התפרסמו.

קרובי משפחה וחברים נסערים, שעדיין לא שמעו מיקיריהם וחוששים לגורלם, פונים לרשתות החברתיות, מפרסמים את תמונותיהם ומנסים לאתר אותם ולברר מה עלה בגורלם. החיפוש, מתבצע בעיקרו דרך ההאשטג -  "rechercheparis" חיפוש פריז, וכולם מייחלים לרגע שיתבשרו בבשורות טובות, וייצאו מהערפל בו הם מצויים. עבור חלק מהם זה באמת אבד – וה"אבידות" נמצאו בריאות ושלמות, אולם אחרים, שעבורם הזמן חולף ועדיין אין מענה - ממשיכים להתפלל.

 

בתוך כך, גם הרשויות בצרפת התייחסו לעיכוב בזיהוי הגופות וטענו כי מדובר באתגר שהם עמלים עליו סביב השעון, זאת בשל גודל האירוע, שצרפת לא ידעה כמותו מאז מלחמת העולם השניה, וגם בגלל הקושי לזהות את הקורבנות. זאת כיוון שרבים מהם איבדו את אמצעי הזהוי שלהם, בהם ארנקים, במהלך המנוסה, או שהשאירו אותם מראש במעילים אותם הפקידו לשמירת החפצים של אולם הבטקלאן, בו הוםיעה להקת איגלס אוף דת' מטאל. כמו כן, בתחילה התרכז צוות החילוץ בפינוי וסיוע לפצועים הרבים, להם ניתנה כמובן העדיפות, על פני גופותיהם של הנרצחים.

אשר על כן, הרשת הוצפה בהודעות של צרפתים רבים שהתחננו לקבל כל פיסת מידע אפשרית. לפי נתוני טוויטר, למעלה משני מליון בני אדם אף הגיבו או שיתפו את תמונותיהם של הנעדרים. "לא שמעתי עדיין מאחותי, מישהו יודע משהו?" כתב אחד הגולשים. "אנחנו מחפשים אחר החבר שלנו, גרגורי. הוא היה בתיאטרון אתמול בלילה", כתב אחר." לא שמענו עדיין ממוד, היא הייתה אתמול בהופעה בבטקלאן, בבקשה תפיצו", צייץ אדם נוסף בטוויטר וצירף תמונה של אישה מחייכת.

לדאבון הלב, נראה כי לא רק בזירה זו קיימים נעדרים. גם משש הזירות האחרות מהפיגועים השונים, שהתרחשו בפחות משעה וחצי בסך הכל – עדיין ישנם נעדרים רבים. "וואליד נעדר. פעם אחרונה שדיברנו איתו היה בזמן המשחק, בבקשה תפיצו ותצרו קשר אם יש לכם מידע כלשהו", פרסם גולש שמחפש את חברו שנעדר מאז המשחק באצטדיון ה"סטאד דה פראנס", שבסמוך אליו התרחשו שלושה פיגועים ברצף.

 לפי ההערכות, מדובר בנרצחים מלפחות עשרה מדינות שונות. מרבית התמונות שהתפרסמו, מעידות כי מדובר בעיקר בצעירים, בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, שככל הנראה הגיעו במיוחד להופעה המדוברת בבטקאלן.

תגיות:פיגועדאע"שאיסלםצרפת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה