לאישה

מלכה מאמינה

לעומת שפחה, המלכה עושה כל דבר מתוך בחירה והבנה. בפסח אנו לומדות להיות מלכות

אא

המנחה הוציאה כתר מדהים ביופיו מתיקה. "אנחנו ממשיכות להתאמן בלהיות מלכות. חשוב מאוד שתזכרו: המלכה אשר עליה אני מדברת עושה כל דבר מתוך הבנה שזו בחירתה שלה. לעומתה השפחה תמיד תרגיש קורבן של מציאות החיים. המלכה דואגת לעצמה, נותנת לעצמה, ומתוך כך מזינה את האחרים. לעומתה השפחה רק דואגת לאחרים, ומצפה שגם הם יום אחד ידאגו לה. כולכן מכירות את האכזבות הנלוות לציפייה הזו".

המנחה הרימה את הכתר וביקשה מתנדבת שתיקח את הכתר, תכתיר את עצמה ותצהיר במה הולכת להתבטא מלכותה. שרון השקטה קמה, לקחה את הכתר עם חיוך ובושה ואמרה: "זה מרגש אותי מאוד, אבל אני בוחרת להיות מלכה, ומבטיחה לעצמי שעם כל העומס של התקופה - אתן לעצמי זמן שבו אעשה דברים שאני אוהבת בשמחה, בלי רגשות אשם, כמלכה". רינה קמה בשמחה ובדילוג, לקחה משרון את הכתר ואמרה: "האמת היא שאני רוצה לשים לכל אחת כאן בקבוצה כתר על ראשה. אני מרגישה שכולנו מלכות. ההשתתפות שלנו בקבוצה המיוחדת הזאת, העבודה המדהימה שאנו עושות - מבחינתי זאת מלכות. למרות העומסים ואין סוף העשייה שמחכה לנו, אנו מוצאות זמן להתבוננות פנימה בעצמינו. לעבוד, לגדול, להתפתח, להתחבר לעצמינו לסובבים אותנו ולבורא".

המנחה הייתה שבעת רצון מהמילים המדהימות של רינה ואמרה: "זה כל כך נכון. ריבונו של עולם ברא את כולנו מלכות. לכולנו האפשרות והזכות לחוש כך ולהפוך למלכה עכשיו. זוהי מלכות של תודעה, נועם, רכות, הזנה, טיפוח הגוף והנשמה. אני מלכה בעבור עצמי, ומתוך כך מנהלת את יחסיי עם הסובבים אותי. אם נקשיב לקול ה´ בתוכנו נמצא כי רצונו שנרגיש מלכות זו. כאשר נהפוך למלכות בני זוגנו יהפכו למלכים וילדינו יהיו נסיכים ונסיכות. כך ניצור ארמון בתוך ביתנו.

"פסח. חג החירות, זוהי החירות האמתית להשתחרר מכול תחושת העבדותיות. לברך כל בוקר "שלא עשני שפחה" בשם ומלכות ולחוש בלב את המלכות. מלכה רואה את הטוב והיפה שבחייה. מצליחה להיות בשמחה עם הרבה תקווה. רואה אני בעיני רוחי את מרים הנביאה, איך בתוך השעבוד הנורא של מצרים, במקום להיות בתחושת קורבנות, בחרה להרגיש מלכות. התחברה לתקווה שהגאולה בוא תבוא, ארגנה את נשות עם ישראל והכינה איתן תופים. כמו שכותב רש"י על השאלה מניין היו להן תופים במדבר: מובטחות היו צדקניות שבדור שהקב"ה עושה להן ניסים והוציאו תופים ממצרים. מברכת אני את כולנו שנשכיל להכתיר את עצמינו כמלכות, מאמינות בבורא הטוב אשר אוהב אותן ללא תנאי.

תגיות:פסח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה