חדשות בעולם

נתניהו יוצא לוושינגטון: צפוי להשיג סיוע בטחוני חסר תקדים

ראש הממשלה נתניהו ממריא היום לוושינגטון לפגישה עם הנשיא האמריקאי אובמה. על הפרק: חבילת סיוע בטחוני נדיבה והקלות לפלשתינים

אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ממריא היום לוושינגטון, לפגישה עם נשיא ארה"ב ברק אובמה. שני האישים לא נפגשו מאז תחילת 2015, בשל חילוקי הדעות הקשים ששררו ביניהם בעקבות תהליך גיבוש ההסכם הגרעיני עם אירן. ההסכם נכנס לתוקף לפני מספר שבועות, כאשר התברר כי הקונגרס לא מסוגל לגבש רוב כדי לעצור את מימוש ההסכם.

אובמה צפוי להציע לישראל חבילת סיוע בטחוני נדיבה כדי לפצות על החששות שנוצרו בארץ בעקבות ההסכם עם אירן. ישראל מודאגת לא רק בגלל ההסכם עצמו אלא בגלל התחייבות ארה"ב להעביר מערכות נשק מתוחכמות למדינות המפרץ שהתנגדו גם הן להסכם עם אירן. נתניהו יבקש לוודא בפגישה שהיתרון הצבאי שישראל נהנית בו במזרח התיכון יישמר.

ברק אובמה וביבי נתניהו (צילום: אבי אוחיון / פלאש 90)ברק אובמה וביבי נתניהו (צילום: אבי אוחיון / פלאש 90)

למרות העוינות בין נתניהו ואובמה, הנשיא האמריקאי צפוי לנסות לספק את דרישות הנשק של נתניהו על מנת להוכיח שתקופת נשיאותו לא הזיקה לישראל כי אם להיפך. הדבר חשוב במיוחד למפלגה הדמוקרטית, שכן בעוד שנה יתקיימו הבחירות לנשיאות ארה"ב, והילרי קלינטון, המועמדת הדמוקרטית המובילה, מזוהה מאד עם מדיניות החוץ של אובמה.

נושא נוסף שצפוי לעלות על הפרק בפגישה הוא העניין הפלשתיני. נתניהו צפוי להבטיח שורה של אמצעים בוני-אמון לפלשתינים המתגוררים בגדה המערבית, ביניהם הקלות תנועה, עידוד צמיחת הכלכלה וחיזוק כוחות הביטחון של הרשות. צעדים אלו צפויים להיתקל בהתנגדות בממשלה הצרה שמנהיג נתניהו, אולם לראש הממשלה ויועציו ברור כי אין מנוס מלהפגין רצון טוב כלפי הצד הפלשתיני בפגישה עם אובמה. 

תגיות:ביבי נתניהוארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה