חדשות בארץ

אימה של נעמה הנקין: "לפני כמה ימים הרגשתי חיבוק חזק מלמעלה"

במלאת שלושים להירצחם של בני הזוג הנקין, התקיימה אמש במלון רמדה בירושלים אזכרה לזכרם. מאות השתתפו בה, ורבים ספדו להם, בהם גם אימה של נעמה, "בחרנו, אביך ואני בחרנו לדבוק בחיים למען החיים... לאיתמר (הבן הקטן) צמחו שתי שיניים.. ואנחנו מדברים עליכם כל הזמן", ספדה בקול בוכים

אא

אין עין אחת שנשארה יבשה: אמש התקיימה אזכרת השלושים לבני הזוג הנקין, בה נרצחו איתם ונעמה הנקין הי"ד בידי שני בני בליעל, לעיני ארבעת ילדיהם: מתן (9), ניצן (7), נטע (4) ואיתמר התינוק, בעת שהיו בדרכם חזרה מהשומרון לביתם שבנריה.

מאז הרצח, עברו ילדיהם של בני הזוג, לגור עם סבם וסבתם, הוריה של נעמה, חנן והילה ערמוני, ביישוב פדואל. זאת, לאחר שהפכו בני הזוג ערמוני בין לילה ל"הורים בעל כורחם" לארבעת נכדיהם היתומים.

במהלך האזכרה, נשאה אימה של נעמה דברים לזכרם של בני הזוג, ובתוך כך, תיארה בקול בוכים את סיפור הגבורה של איתם, אבי המשפחה, שהציל את ילדיו מרצח. "הילדים המדהימים ניצלו בזכות מעשה גבורה שאין כמותו של אבא שלהם, האמיץ". אמרה. "בבירור עם בני המשפחה מתברר שאיתם ניסה להיאבק במחבלים. המחבלים עמדו משני צדי הרכב ואז אחד מהם, שעמד מול השני, ראה את איתם נאבק במחבל השני, ירה ובעצם פצע את חברו, ולכן שניהם נמלטו משם מיד בלי שפגעו בילדים".

לאחר מכן, סיפרה ערמוני גם על הגעגועים הקשים ליקיריהם, ועל האובדן הבלתי נתפס, אולם גם בתוך החושך, ידעה ערמוני לספר גם על רגעים של אור. "לפני כמה ימים הרגשתי חיבוק חזק מלמעלה, חיבוק מנעמה. חיבוק שמחזק, שאומר לנו שהילדים בידיים טובות. שאנחנו וכל המשפחה נצליח להעניק לילדים חיים מאושרים. שהילדים בידיים טובות. שאנחנו, סבא חנן וסבתא הילה, יחד עם סבתא חנה וסבא יהודה, והאחים והאחיות והמשפחות הנפלאות משני הצדדים, כולנו בעז"ה נעניק להם חיים מאושרים, חיים של אהבת תורה ויראת שמים".

בנוסף, הוסיפה ערמוני כי זכרם של בני הזוג אינו מש מהמשפחה אף לרגע. "אנחנו מדברים עליכם כל הזמן. מה הכנתם בחוג אפייה, מה אימא סיפרה, מה אבא לימד, ונטע מבקש כל לילה ב'שמע ישראל' שלא יהיו חלומות רעים ומחשבות רעות, 'כמו שאמרנו בנריה'. לפעמים מציף הגעגוע הסואן את הכול, וסכר השכחה המגן נעלם. כך כשנטע אומר פתאום: 'לפני שאבא ואימא מתו, אחרי ההבדלה ניגנו בגיטרה'.

"וכשניצן רוצה לדעת אם כשתפגשו בתחיית המתים הוא יישאר באותו גיל. וכשמתן הגיבור שלנו תיאר אחר הצהריים מיוחד בנריה, וברור שאתם חסרים לו כל כך", הוסיפה. "ואנחנו מחבקים אותו חזק חזק, ומשתדלים להיות חזקים עבור הילדים החכמים והרגישים והחזקים האלה. אנחנו מנחיכים את שניכם לידינו תמיד בסלון, משוחחים אתכם כמו פעם, רק קצת אחרת".

כאמור, באזכרה, השתתפו מאות בני אדם, ומלבד ערמוני נאמו רבים, בהם חלק מבני משפחתו כמו הרב יהודה הנקין – אביו של איתם שסיפר על כאב השכול; אחותו של איתם – אדרת, שסיפרה על הגעגועים לאחיה ולגיסתה ואחד הדודים שסיפר על נעמה שהכיר עוד מילדותה.

כמו כן, לקחו בה חלק גם רבה של ירושלים – הרב שלמה משה עמאר, שסיפר כי עיין בספרו התורני שהוציא הרב איתם לפני מותו והעיד עליו כי "הפסדנו אדם גדול בתורה"; רבה של מיתר – הרב משה ביגל שסיפר על איתם כאדם שידע לעסוק במחקר במסגרת לימודיו, אבל "תמיד עם שאיפה של דיוק ושל אמונה תמימה בתורה ובחכמים", ועוד.

 

 

 

 

תגיות:משפחת הנקיןאזכרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה