חדשות בארץ

הצעיר האוקראיני שהתגייר, נדקר בפיגוע וניצל בנס

הוא נולד כפיליפ, ילד ממשפחה נוצרית אדוקה. בגיל 11 ביקר לראשונה בארץ, אז החלה ההיכרות שלו עם היהדות. עם השנים התגייר, עלה לארץ, ואומץ כבן על ידי העיתונאי אהרון גרנות. לפני כשלושה שבועות נידקר בפיגוע ונפצע קשה. שבועיים אחרי, הוא יצא מבית החולים לחיים חדשים: בריא ושלם. אה כן, והוא גם מתחתן...

אא

לפני כשלושה שבועות התרחש פיגוע דקירה בעיר חברון. בין הפצועים, היה גם צעיר כבן 30, בשם מאיר פבלובסקי, שהובהל לבית החולים במצב קשה. קשה לומר, אבל לדאבון הלב במציאות הטרור הקשה והכמעט יומיומית שלנו בארץ, כבר כמעט מדובר בסיפור שגרתי, מהסוג שאנחנו נחשפים אליו חדשות לבקרים. אבל האמת היא שכשתגלו את הסיפור שלו – גם אתם תתקשו להישאר אדישים נכחו.

מאיר פבלובסקי, נולד וגדל כפיליפ, ילד אוקראיני ממשפחה נוצרית אדוקה. את היהדות, גילה לגמרי במקרה, בעת טיול שערך בארץ, בשוק הפשפשים עם המשפחה, כשהיה בן 11. משהו במראות הקסומים שבה את ליבו, ופבלובסקי החליט לקנות כל ספר עברי שנקרה בדרכו. עם הספרים חזר לאוקראינה. במרוצת הזמן, מלבד העובדה שאת הספרים לא יכל להניח מידיו, גמלה בליבו גם ההחלטה: להפוך ביום מן הימים ליהודי.

לימים, ביקר עיתונאי אהרון גרנות, כתב בכיר בעיתון החרדי 'משפחה', את נשיא אוקראינה, אלכסנדר טורצ'ינוב. רצתה ההשגחה, ודווקא פבלובסקי, נבחר להיות המתורגמן שלו. מכאן כל השאר היסטוריה: בשיחה שהתפתחה בין השניים, סיפר הלה לגרנות על רצונו לעלות לארץ ולהתגייר, גרנות פתח בפניו את ביתו שבקריית ארבע. מאז ועד היום, מאיר הוא כמו בן מאומץ של משפחת גרנות.

לפני כשבועיים, נדקר פבלובסקי על ידי מחבל בפיגוע דקירה שהתרחש בחברון. הוא הובהל לבית החולים במצב קשה, כשהרופאים לא נותנים לו יותר מ-10% סיכוי לחיות. שבועיים אחרי, הוא יצא את בית החולים כשהוא אדם חדש. חדש ממש, משהו שהוא נס רפואי בלתי מוסבר.

שבוע מאוחר יותר, כבר זכה להפוך לחתן, לאחר שהציע נישואין למשודכת בשם קטיה.

תגיות:התקרבות ליהדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה