חדשות בארץ

הרופאים מתפעלים: "נאור חזר מהמתים"

נאור שליו בן ה-13, שרבים העתירו בתפילות עבורו, לאחר שנפצע באורח אנוש בפיגוע הדקירה בפסגת זאב – שוחרר אמש מבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים. הרופאים, לא יודעים להסביר את החלמתו המהירה של מי שהיה כפסיעה בין החיים למוות. "עוד דקה אחת וכבר לא היה על מה לעבוד", תיאר אחד הרופאים. בעוד כחודש, צפוי נאור לחגוג את בר המצווה שלו

אא

ברוך מרפא חולים: נאור שליו בן עזרא, הנער בן ה-13 שנפצע באורח אנשו בפיגוע הדקירה בפסגת זאב לפני כשבועיים, שוחרר אמש (שלישי) מבית החולים הדסה הר הצופים, בו נאבק על חייו.

הנער אושפז בבית החולים, לאחר שנדקר על ידי מחבל בן מיעוטים בן גילו, בפלג גופו העליון, שעה שרכב על אופניו. הוא פונה לבית החולים במצב אנוש, והיה מחוסר הכרה במשך כשבוע. הוא טופל ממושכות ביחידה לטיפול נמרץ ובמחלקה הכירורגית של בית החולים. בנוסף חששו הרופאים מפגיעה מוחית ומהאפשרות שיצטרכו לקטוע את אחת מידיו. 

אולם בשונה מכל התחזיות ובאורח נס, לפני כשמונה ימים, החל שיפור ניכר במצבו, ונאור שב להכרה וחזר לנשום בכוחות עצמו. "הוא הגיע לפני 14 יום לבית החולים הדסה הר הצופים במצב קשה ללא לחץ דם ועם דופק איטי בעקבות פצע דקירה מהפיגוע בשכונת פסגת זאב", תיאר פרופסור אחמד עיד שטיפל בו.

נאור שליונאור שליו

"עשינו לו פעולות החייאה בחדר המיון, ראינו שיש לו פצע דקירה בכתף הימני והכנסנו מיד לתוך הפצע חתיכת בד שגרמה להפסקה זמנית של הדימום. במקביל, נתנו לו החייאת נוזלים ודם, דבר שגרם לעלייה בלחץ דם ונתן לנו את האפשרות לקחת אותו לסיטי אנגיו שעשה הבחנה מדויקת למיקום הנזק".

לדברי הרופא, הנער סבל מקרע בעורק האקסילרי, שהוא עורק זוגי, הנמצא בחלקו העליון של בית החזה, ולפיכך הוחלט לנתחו. "בעקבות כך, הכנסנו אותו לחדר הניתוח ובניתוח זיהינו את הקרע בעורק, חסמנו את הדימום, כשהוא במצב יציב. לקחנו וריד מהרגל ותיקנו את הקרע על ידי שתל של וריד. לאחר הניתוח השגנו דופק טוב גם בשתל וגם ביד".

עוד סיפר הפרופסור, כי במהלך הניתוח קיבל הלה לא פחות מ-14 מנות דם, לאחר שאיבד כמות אדירה של דם בשל הדקירות, והתאושש במהירות מפתיעה. "תוך יומיים-שלושה היה ניתן להוציא לו את ההנשמה, להוציא לו את הצינור, והילד חזר להכרה מלאה, התחיל לתקשר ולדבר עם הסביבה ולהבין מה שקרה לו. לאחר יומיים הוא הועבר למחלקה שם הוא היה במצב תקין לחלוטין. היום, לאחר 14 ימים הוא שוחרר לביתו במצב תקין, טוב, יציב ואין סכנה לחייו".

"ברוך השם זה סיפור הצלחה", אומר גם ד"ר אלחנן פריד, מנהל מחלקת טיפול נמרץ שטיפל בנאור. "הילד הגיע במצב חמור מאוד, ללא מדדי חיים. מד"א קיבלו החלטה נבונה לפנות אותו לבית החולים הקרוב ביותר. עוד דקה אחת של פינוי למקום מרוחק יותר וכבר לא היה על מה לעבוד.

"לשמחתנו הוא התעורר יפה. לא ניזוק בשום צורה פיזית. הוא חזר קומפלט מהמתים. זה סיפור מאוד משמח ומעודד. מבחינתי נאור הוא גיבור. זה ילד בן 13 שהתמודד יפה מאוד עם מה שקרה לו. אני מצדיע לו ולמשפחה שלו שהיו לצדו כל הזמן".

בעוד כחודש צפוי נאור לחגוג את בר המצווה שלו, שככל הנראה כבר לא תהיה בר מצווה שגרתית, לגודל הנס שעבר.

שחרורו, מתווסף לשחרורו בתחילת השבוע של הפצוע השני בפיגוע, האברך יוסף חיים בן שלום (21).

בתוך כך, הוארך בשישה ימים מעצרו של אחמד מנסארה, המחבל בן ה-13, שביצע את הפיגוע יחד עם בן דודו שחוסל. 

האברך יוסף חיים בן שלוםהאברך יוסף חיים בן שלום

תגיות:פיגוע דקירהפסגת זאב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה