היסטוריה

מפעים: הרמטכ"ל יצחק רבין סיכם את מלחמת ששת הימים ב-7 מילים בלבד. מהן?

יצחק רבין, הרמטכ"ל במלחמת ששת הימים, התבקש לסכם את המלחמה. בעוד שמקורביו שיערו שיאמר "ניצחנו, כבשנו", אמר רבין 7 מילים: "מאת ה' היתה זאת, היא נפלאת בעינינו"

אא

הרב מרדכי אליהו זצ"ל סיפר, כי הגיע לידיו מברק, אשר בו התבטא רבין, שהיה אז הרמטכ"ל, אודות מלחמת ששת הימים, ואמר: "מאת ה' היתה זאת, היא נפלאת בעינינו".

"לפני מספר שנים, יהודי בשם יצחק נחום הביא לי מברק. הוא הזמין את רבין אחרי מלחמת ששת הימים, שיבוא למכון הרמב"ם בתל אביב", סיפר הרב זצ"ל. "ואז לא היה יכול יצחק רבין להגיע למכון.  אמר לו יצחק נחום לרבין, טוב, תכתוב לי משהו על מלחמת ששת הימים, תגיד לי משהו.  אז הוא חשב שיכתוב לו 'ניצחנו וכבשנו...'. ושמה רבין חותם כפי החתימה שלו "רב אלוף יצחק רבין", שהיה אז הרמטכ"ל, והוא כותב כך: 'מאת ה' היתה זאת היא נפלאת בעינינו'.

"זה המברק שלו!", הוסיף הרב בהתרגשות. "רבין אומר שבמלחמת ששת הימים נצחנו בזכות הסייעתא דשמייא! נכון שהיה נשק, נכון שהיה נשק, אבל כמה הוא היה ביחס לגויים שהיו מסביבנו?, הרי היה הכל מוכן, ועבדולנאצר אמר שהוא מתכונן לשתות קפה בתל אביב... סגרו את המְצָרים וגמרנו! ועם ישראל היו במצב קשה מאוד! ברוך ה' התפללו, התפללו, והתפללנו בצומות ובזעקות - וה' שמע את התפילה. 'מאת ה' היתה זאת' - הוא אומר בעצמו – 'היא נפלאת בעינינו', ונכון הוא! זה מאת ה' היתה זאת, וזה פלא בעינינו איך שה' עזר לנו".

לאחר מכן, סיפר הרב על התבטאות נוספת של רבין, בה הפגין את האמונה שלו בבורא. "ואני מזכיר עוד דבר על רבין", אומר הרב. "הרב הראשי של חיפה, הרב שאר ישוב הכהן, הזמין את רבין באמריקה לדינר של הישיבה. הוא הזמין אותו חצי שנה, שנה לפני תקופת הסקאדים, ונגמרו הסקאדים, ועשו דינר כי צריכים כסף לישיבה, וביקש מרבין לבוא. אמר להם רבין במעמד הזה: אני רוצה להגיד לכם, שמלחמת הסקאדים שהיתה נגד עם ישראל, מה שתכננו הגויים לעשות לנו... זה נס מהשמים!".

תגיות:יצחק רביןמלחמת ששת הימים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה