חדשות בעולם

ברק פגע במטוס שעשה את דרכו מקנדה לישראל

אמש פגע ברק בכנף מטוס של חברת קנדה אייר, שעשה את דרכו מקנדה לישראל. כתוצאה מכך, נאלצו 300 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על המטוס, להעביר את הלילה בנחיתת חירום בקפריסין. הטיסה אמורה לנחות בישראל היום, בסביבות השעה 14.00 בצהריים. "זה הרגיש כמו סרט אימה ומפחיד מאוד", תיאר אחד הנוסעים

אא

אימה בטיסה: אמש התרחשה דרמה, בעת שמטוס שעשה את דרכו מקנדה לישראל, הוכה על ידי ברק. כתוצאה מכך, נאלץ הטייס לבצע פניית פרסה, ולנחות בקפריסין, שם העבירו הנוסעים ואנשי הצוות את הלילה. היום צפויה הטיסה לנחות בישראל.

המקרה אירע אמש, בעת שמטוס של חברת אייר קנדה, עשה את דרכו מטורונטו שקנדה לישראל. בשלב כלשהו, החל המטוס להתנודד, כיוון שנפגע על ידי מכת ברק. כתוצאה מכך, החליטו הקברניט וצוותו, לבצע פניית פרסה ולנחות בקפריסין – במקום בישראל. הטיסה, שהיתה צפויה להגיע לישראל כבר אמש, נדחתה, ובינתיים שוכנו 300 חברי הצוות והנוסעים שהיו עליה בבתי מלון באזור קפריסין, שם העבירו את הלילה.

"כשהתקרבנו לתל אביב פתאום התחילו תנודות במטוס והרבה אנשים התחילו להקיא כי המטוס התנדנד מצד לצד", סיפר גיא קצוביץ, נוסע במטוס בראיון לאתר Ynet. "פתאום הרגשתי שפגע ברק בכנף הימנית של המטוס. זה הרגיש כמו סרט אימה ומאוד מפחיד".

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

קצוביץ סיפר עוד כי "בשלב מסוים המטוס הסתובב ב-180 מעלות והרגשנו שהוא מעלה גובה ומתרחק מתל אביב. רק אחרי חמש דקות ראינו שבמפה עודכן היעד לפאפוס בקפריסין. אחרי כמה דקות הודיעו ששינו את היעד בגלל מזג האוויר. לפי מה שהבנתי, החברה רצתה לנחות בפאפוס רק לתדלק ולהמריא בחזרה לנתב"ג, אבל כנראה שסרקו את המטוס חיצונית זיהו פגיעה של ברק על הכנף והיו צריכים להביא צוות שיבדוק את המטוס. נטוס לישראל עם מטוס אחר".

בינתיים, התארגנו בחברת "אייר קנדה" כאמור עם מטוס חלופי שצויד בטכנאים, שהוטס במיוחד כשהוא ריק, על מנת לקלוט את הנוסעים ולהביא אותם בשלום לארץ. הטיסה צפויה לנחות בנמל התעופה בן גוריון בסביבות השעה 14.00 בצהריים. בחסדי שמיים, לא נגרם נזק לאף אחד מהנוסעים ומאנשי הצוות.

חברת אייר קנדה מסרה בתגובה כי "אתמול ברק פגע בכנף המטוס והזיק לכנף והוציא אותו מכלל פעולה. האירוע היה ממש בעין הסערה, והטייס החליט שהוא לא יכול לנחות במצב הזה עם כנף פגועה ולכן החליט לנחות בקפריסין. הדאגה היחידה היא שלו היא הנוסעים ובטיחות הטיסה. המטוס בקפריסין והנוסעים הועברו לבתי מלון. אייר קנדה הוציאה מטוס ריק מדגם דרים ליינר עם טכנאים, וחלקי חילוף, שינחת בפאפוס, ישאיר שם את הציוד, ויחזיר את הנוסעים לקראת השעה 16:15 בישראל".

תגיות:טיסהמטוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה