חדשות בארץ

נס בפיגוע דקירה בבית שמש: יהודי אחד נפצע, שני המחבלים נורו

על פי החשד, התכוננו שני המחבלים לעלות על הסעת ילדים – אולם הם נהדפו על ידי אזרחים. תחת זאת, הם דקרו יהודי שעמד בסמוך לתחנת אוטובוס, דקות לפני שכוחות משטרה הגיעו וירו בהם. עד ראיה: "דיווחנו על החשודים, ולקח למשטרה 40 דקות להגיע"

אא

נס התרחש היום בשכונת רמת בית שמש ג' ברחוב יחזקאל פינת חבקוק הנביא: שני מחבלים חמושים בסכינים, ניסו לעלות היום על אוטובוס, שהיה ככל הנראה הסעת ילדים, אולם נהדפו על ידי אזרחים. מאוחר יותר נעמדו ליד בית כנסת סמוך, ככל הנראה מתוך מטרה לדקור מתפללים. בינתיים, דיווחו התושבים על שני החשודים למשטרה, וברגע שהגיעה תפסו השניים עובר אורח, אברך כבן 18, ודקרו אותו בראשו ובחזהו. השוטרים, שזיהו מיד את החשודים ירו לעברם ופצעו אותם באורח אנוש.

הדקור פונה בהכרה מלאה לבית החולים הדסה עין כרם לקבלת טיפול רפואי. מצבו מוגדר בינוני.

על פי עדויות, אחד מהמחבלים לבש חולצה של עז-א-דין-אל קאסם, הזרוע הצבאית של החמאס. עוד הוסיף אחד מעדי הראיה כי "המחבלים ניסו לעלות להסעה של ילדים וסגרנו את הדלת בכוח. הם עמדו בפתח של בית הכנסת. ראיתי אותם, עקבתי אחריהם כי הם היו נראים דרוכים. אחד מהם היה עם קפוצ'ון והידיים בכיס. הם התקדמו לכיוון רחוב אחר וראו שאני עוקב אחריהם", אמר.

פיגוע דקירה בבית שמש (צילום: יעקב לדרמן / פלאש 90)פיגוע דקירה בבית שמש (צילום: יעקב לדרמן / פלאש 90)

"עדיין עמדתי מאחורי גדר. ראיתי שהם עומדים ליד בית הכנסת ורק אחרי חצי שעה, אולי יותר, הגיעה משטרה. איך שהגיעה הניידת הם דקרו את החרדי שיצא מבית הכנסת. זה נס משמיים שהם עשו את זה כשהמשטרה הגיעה. התקשרתי למשטרה עוד כשהם רצו לעלות להסעה".

עוד הוסיף כי מדובר בשכונה חדשה שנמצאת בבניה, ולכן יש בה המון פלסטינים. לדבריו, במקום קיימת תחנת משטרה סמוכה, אולם כיוון שאין בה מים וחשמל עדיין – לא נעשה בה כל שימוש. "אני חושב שזה סוג של מחדל יש פה המון תושבים והמון ערבים וזה יכול להיות סיפתח", הוסיף.

דוד לף, ראש סניף בית שמש של איחוד הצלה, מסר: "בהגעת מתנדבי איחוד הצלה לזירה, הם נתקלו באדם שנדקר בפלג גופו העליון בסמוך לתחנת האוטובוס והיה בהכרה מלאה. כוחות הביטחון פעלו לנטרול המפגעים, שבשלב זה שוכבים על הקרקע. בשלב זה המתנדבים מטפלים במספר נפגעי חרדה ופצוע יחיד שסובל מפצעי דקירה. כוחות גדולים של משטרת בית שמש פועלים בזירה".

גם משה אבוטבול, ראש עיריית בית שמש, אמר בתגובה כי "אנחנו עושים בירורים על מנת להבין איך המחבלים הגיעו למקום. זו שכונה מאוכלסת ולא אתר בניה. כנראה שזכותם של המתפללים עמדה להם ובנס נמנע פיגוע חמור יותר".

תגיות:בית שמשפיגוע דקירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה