חדשות בארץ

חייל כהן לראשל"צ: "האם אוכל לשאת כפיים אחרי שחיסלתי מחבל?"

במהלך שידור ברדיו מורשת של קול ישראל, נשאל הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף שליט"א, האם חייל כהן שהרג מחבל, יכול לשאת כפיו, שכן יש דעות שכהן שהרג גוי – פסול מלברך ברכת כהנים. ומה ענה הראשל"צ? בכתבה שלפניכם

אא

בשידור שנערך לאחרונה ברדיו מורשת של קול ישראל, בהשתתפותו של הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, הועלה לשידור חייל כהן, שסיפר כי הוא לוחם במשמר הגבול, שלאחרונה ירה במחבל שניסה לדקור אזרחים בירושלים. בהמשך, ביקש החייל לדעת: "האם אוכל להמשיך לשאת כפיים, שכן יש דעות שגם מי שהרג גוי פסול לשאת כפיים ולברך ברכת כהנים?"

בתגובה, השיב לו הראשל"צ כי באמת על פי ההלכה מי שהרג גוי בלי סיבה – אסור בנשיאת כפיים בברכת כהנים, אך לעומת זאת מי שהרג גוי כדין מתגונן, שזה בבחינת "הבא להרגך – השכם להרגו", כפי שמצווה התורה – יכול לשאת כפיים ללא כל חשש.

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

עוד הוסיף הרב בפסק שהעניק לחייל, כי "כהן שעומד מול מחבל אין אונס גדול מזה, ואם הרג אותו – הרי הוא עושה מצווה שהורג מחבל, יבורך מפי עליון ויכול לשאת כפיו ואין בזה שום חשש".

בהמשך, חיזק הרב את ידיהם של החיילים והשוטרים המגנים על עם ישראל ברחבי הארץ, ואף הוסיף: "אל להם לחשוש מפני המלעיזים עליהם כי בצדק הם נוהגים".

תגיות:הרב יצחק יוסףחיילכהןפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה