חדשות בארץ

החל מהשבוע: חיילים מתגברים את האבטחה בתחבורה הציבורית בירושלים

לאור החלטת משרד התחבורה, בתגובה לגל הטרור המתמשך, החלו אמש חיילים לתגבר את התחבורה הציבורית בירושלים. לשם כך, אף הוקמה בצה"ל יחידה מיוחדת של חיילים שנלקחו מהחיל הקרבי - עד שייבנה מערך דומה על ידי יחידת אבטחה אזרחית. לחיילים, הסמכות לעכב חשודים במקרה הצורך

אא

לאור גל הטרור האחרון, הוחלט במשרד התחבורה ובאישור הקבינט, על הקמת מערך תגבור שמירה בתחבורה הציבורי בירושלים. המערך, שצפוי לכלול למעלה מ-300 מאבטחים, נמצא כרגע בבניה, ועד שייבנה כמערך אבטחה אזרחית, ביקשו במשרד התחבורה להיעזר בשירותיו של צה"ל. בתגובה, הוקמה בצה"ל יחידה מיוחדת של לוחמי חיל קרבי, שהוסמכו למשימה באופן מיוחד.

החיילים התפרסו לאורך צירי התחבורה הציבורית בבירה, ותודרכו על ידי מפקדיהם באשר לתפקידם. בהמשך, קיבלו כובעים וצוידו בתעודות מיוחדות, המקנות להם את הרשות לעכב כל אדם שיראה להם חשוד, וכן לחפש בכליו.

השר ישראל כץ, שר התחבורה, נפגש עם החיילים והודה להם על מסירותם, ואף הסביר כי האוטובוסים חשופים יותר מכל לכוונות הזדון של הטרור. עוד ציין השר, כי התכנית גובשה בשיתוף עם משרד התחבורה, המשטרה, וגורמי הבטחון הרלוונטיים.

(צילום: נתי שוחט / פלאש 90)(צילום: נתי שוחט / פלאש 90)

"מדובר בחיילים קרביים המסוגלים לאבטח ולהתערב התערבות פעילה אם יהיה צורך גם בתוך האוטובוסים, מול מפגעים מסוגים שונים הנושאים נשק קר או חם", תיאר השר כץ.

לאחר מכן, הופיע השר בפני עיתונאים, וביקש להעביר מסר לכלל אזרחי ישראל, ולמפגעי הטרור: "בכוח לא תוציאו מאתנו שום דבר, אתם לא תשנו את האחיזה שלנו, לא תמנעו מאתנו להמשיך לבנות ולפתח את ירושלים וזה מה שנעשה", אמר.

בתוך כך, ביקש להעביר מסר גם לממשלת צרפת: "מילה אחרונה לכל הממשלות הצבועות בעולם, ולצערי ממשלת צרפת בראשן, שכרגע יוזמת החלטות נגד מדינת ישראל, הבאות לבנאם ולמנוע מאתנו את הזכות להגן על עצמנו. אני רוצה להעביר מסר לכל הצבועים האלה, הפועלים משיקולים פוליטיים זולים, שנועדו לקרוץ לאסלאם הקיצוני על חשבון יהודים. חלפו הימים שקיבלתנו זאת ועברנו על כך בשתיקה. ננקוט בכל הפעולות כדי להגן כאן על יהודים ועל אזרחי מדינת ישראל".

תגיות:חייליםתחבורה ציבוריתירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה