פעילות הידברות

עיקרי הדברים שנאמרו במשדר המיוחד לאור המצב - "אנחנו מאמינים"

המשדר המיוחד "אנחנו מאמינים" ששודר בערוץ ובאתר הידברות, שבר שיאי צפייה. הבאנו לכם את עיקרי הדברים שנאמרו במהלכו

אא

ביום חמישי האחרון שודר בערוץ הידברות משדר מיוחד וחשוב בשם 'אנחנו מאמינים', בהנחיית הרב משה בן לולו. המשדר עסק בענייני משיח וגאולה ובו השתתפו מרצים מן השורה הראשונה כגון הרב זמיר כהן, הרב יצחק פנגר, המקובל הרב דוד בצרי, הרב ראובן זכאים, הרב יצחק בצרי, הרב יגאל כהן, הרב אליהו עמר, הרב עמנואל מזרחי, הרב ד"ר אייל אונגר, הרב שמחה כהן ועוד. המשדר אף שודר ברדיו 2000, וכן ברדיו j-rooth, רדיו השלום ורדיו קווינס, בארה"ב.

"היום הרב זמיר כהן היה בביתו של הרה"ג מרן הרב קנייבסקי, וסיפר לו על המשדר ועל הצופים שמקבלים קבלות ונרשמים בספר הזכויות" - בדברים מעודדים אלו פתח הרב משה בן לולו. "ומרן הרב קנייבסקי יצא מגדרו ושלח את המסר הבא: במה להתחזק ובאילו מצוות כדאי להתחיל? 'שבת, לימוד תורה ונרות שבת לנשים, בזכות זה יזכו לקרב את המשיח', אמר הרב קנייבסקי. כמו כן, כשנודע לרב על כך שהציבור ברחוב מאוד מודאג מהמצב האקטואלי בארץ - הרב בירך 'ברכה והצלחה' ושלא יהיה לאף אחד פחד".

"מהו השורש הרוחני לשנאת הערבים כלפינו?", שאל הרב בן לולו את הרב זמיר כהן, שהשיב: "ר' חיים ויטאל אומר 'לולא ה' שהיה לנו – אזי חיים בלעונו. בתחילה עם ישראל יעבור את ארבע הגלויות אך יש גלות חמישית שהיא גלות ישמעאל. כל זמן שלא רואים את האסלאם מתנכל לישראל - זה אומר שלא הגענו לגאולה. אז קודם כל יש כאן נחמה – שאנחנו יודעים שהגענו לתחנה הסופית של לפני ביאת המשיח.

"כל הסימנים מראים שעניין הגאולה קרוב. כל זמן שעם ישראל נמצא בגלות, ה' משתמש בנצרות כדי לעורר את עם ישראל. כשעם ישראל מתארגן לחזור לעם ישראל, דווקא אז הסניף האחרון של האינקוויזיציה נסגר – והאסלאם שהיינו איתו בקשרי ידידות, דווקא הוא מתהפך נגדנו. חכמי הקבלה מסבירים שהמוסלמים, בגלל שהם עושים ברית מילה - יש להם שייכות לזמן מועט בארץ ישראל, ולכן הקב"ה כאילו מחליף את המקל. עד היום היה נצרות, ועכשיו זה האסלאם. אמנם המכות נראות קשות ונוראיות, אך אנחנו צריכים להסתכל רק על הטוב שבזה. 

"מה שצריך לחזק אותנו זו הידיעה שהכל תלוי במעשים שלנו. אנחנו ביום ההילולה של מרן הרב עובדיה יוסף, וחשוב שכל אחד יקבל קבלה כלשהי על עצמו. זה תורם למאזן הזכויות של עם ישראל, והובטחנו שאם עם ישראל עושים תשובה - מיד נגאלים. שמעתי קבלות נפלאות שאנשים קיבלו על עצמם: שמירת שבת, לימוד תורה, התחזקות. זו הערובה.

"מה זו גאולה? גאולה זה כמו אישה שכורעת ללדת – ציר, הפסקה ועוד ציר ואז יוצא התינוק. וגם לנו - קודם חומת מגן, הפסקה, צוק איתן, הפסקה, ובסוף תבוא הגאולה. אין דרך אחרת". 

הרב זמיר כהן והרב משה בן לולוהרב זמיר כהן והרב משה בן לולו

"אדם פוחד הוא אדם בריא", הסביר בהמשך הרב שמחה כהן. "מתי הפחד הוא לא טוב? כשהוא במינון שמשתק אותו. איך מתמודדים? צריך משהו לטווח ארוך, וזה אמונה בבורא עולם - להאמין שכל מה שקורה לי זה לא סתמי ולא מקרי. הסברה לילד: אפשר לחבק אותו ולהסכים איתו שיש מה לפחד. זה נותן לו ביטחון, הוא מרגיש שמבינים אותו. אחרי שהילד קיבל את זה, אפשר ללמד אותו: 'תלך רק במקום שיש עוד אנשים'. אותו הדבר לנשים: אם אשתך אומרת שהיא פוחדת, אל תבטל את הפחד שלה בהינד יד ואל תאמר: 'זה שום דבר. אין לך ממה לפחד'. תזדהה עם הפחד, תשדר שאתה מבין את המצוקה ורק אחר כך תנחם ותעודד. זו הדרך".

לדברים המעודדים שנשמעו הצטרף גם הרב ראובן אלבז, ראש ישיבת 'אור החיים' שבירושלים, וכך אמר: "אסור לנו ליפול ולקבל מורך לב מכל מה שקורה סביבנו. אנו מקווים שעל ידי התפילות ועל ידי ריבוי התורה, על ידי אמירת תהלים להצלת עם ישראל – ההתחזקות הזו שכולנו מתחזקים, באחדות שלימה ובאהבה אמיתית, ללא מחלוקות. אפילו בתוך המגזר המתירני הרחוק מאיתנו זה קשה לשמוע מחלוקות – זה לא הזמן, זה לא הזמן. לשכוח את החילוקים ולראות איך להתעלות מעל עצמנו. 'אל יירך לבבכם' – זה מה שכותב הרמב"ם. למה? כי אתם בוטחים בא-ל עליון. 'המה כרעו ונפלו, ואנחנו בשם אלוקינו נזכיר'. זו תקופה קטנה שעוד רגע קט תהיה מאחורינו, בעזרת ה' יתברך. חזקו אחיי, חזקו אהוביי. לא ניפול. ארצנו הקדושה בידינו, נמשיך להאמין ב"ה ונקדם את עם ישראל לגאולה בקרוב, שנזכה לה לא באותות ולא במופתים ולא במתים ולא בכל יורדי דומה. 'לא המתים יהללו ק-ה'. אנחנו יודעים בדיוק דברים חז"ל, הם קובעים את דרכנו. הכל הבלים, העיקר זה להתחזק בתורה. להיכנס וללמוד תורת ה'. שכולנו, כל כלל ישראל מי ששומע אותנו – הדבר שיכול לשמור את כל כלל האומה זה השבת הקדושה ויותר ממה שישראל שמרו את השבת, השבת שמרה עליהם. יקבלו על עצמם, אפילו הרחוקים מתורה, הרחוקים משבת. שהשבת הקרובה ב"ה ישמרו אותה". 

וכך נוספו אל המדורה הגדולה, עוד ועוד גחלים של דברי אמונה יוקדים, כשכל מרצה נותן את זווית הראייה הייחודית שלו על המצב ותורם מהידע המקצועי שלו, לעידוד וחיזוק האומה.  "ישבתי עם עצמי וחשבתי למה ה' מביא לנו את הניסיון הזה, דווקא בדקירות וסכינים, ומה בדיוק אני יכול לקחת על עצמי כדי שזה יחלוף? התשובה היא חד משמעית - צריך לשמור על הפה שלנו. לעתים, המילים הן כמו דקירות שמכאיבות גם לדוקר וגם לנדקר. מישהו אמר לך משהו פוגע? תחליק, אל תיקח ללב. וגם אתה מצדך, תשתדל לא להשתמש באמירות פוגעניות כלפי הזולת, אל תדקור אחרים במילים שלך", אמר הרב. 

על השאלה מהם מעשי המקובלים בימים טרופים כאלה, עונה המקובל הרב יצחק בצרי: "ברגעים אלו, אני שומע את הקבלות הרבות שאנשים מקבלים על עצמם, וזה פשוט מרגש. אחרי כל כך הרבה קבלות של כולם, המקובלים יכולים להירגע ולנוח ואגיד לכם למה: בימים האחרונים, המקובלים בישיבה אצלנו - אין להם לא יום ולא לילה. כשאנחנו שומעים שאנשים מפחדים לצאת מהבית, זה כואב לנו. ובזמן הזה, אי אפשר לשבת שאננים - כל אחד מאיתנו צריך לקבל על עצמו קבלה כלשהי".

 

לצפייה במשדר המיוחד במלואו הקליקו כאן:

 

תגיות:גאולהדקירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה