חדשות בארץ

האם מאפיה חרדית פיטרה עובדים ערבים?

עיתון 'הארץ' דיווח כי מאפיה חרדית פיטרה עובדים ערבים. אלא שהאמת, מה לעשות, קצת שונה מהדיווח.

אא

לפני שלושה ימים, פרסם עיתון 'הארץ' מאמר של ניר חסון שניסה להסביר איך כל צד בסיבוב האינתיפאדה הנוכחי "משוכנע שהצד השני הוא התוקפן והוא עצמו הקורבן".

הורגלנו כבר בטקסטים כאלה מבית 'הארץ', אלא שהפעם הרחיק הכותב לכת, וציין, כהוכחה ליחס הישראלי הגרוע כלפי ערבים, כי: "באחת השכונות החרדיות החליטה מאפיה לפטר את כל עובדיה הערבים".

באתר 'פרספקטיבה' החליטו לבדוק את הטענה וגילו כי להד"ם. חסון כיוון למאפיית אביחייל, שאכן פיטרה שני עובדים ערבים – אולם רק בעקבון סרטון שהופץ ברשת בו נראים שני הערבים כשהם מתעללים בקולגה שלהם – חרדי לוקה בשכלו. חסון, מיותר לציין, לא טרח לציין את ההקשר החשוב הזה. בנוסף, בדיקה של 'פרספקטיבה' מול המאפיה גילתה שהאירוע התרחש לפני שנה וחצי, וכי המאפייה כלל לא פיטרה את כל עובדיה הערבים אלא רק השעתה את השניים שתועדו בהתנהגות בלתי הולמת.

'פרספקטיבה' פנתה לניר חסון לקבל את תגובתו. למה לא ניתן הסיפור המלא? "אם הייתי כותב ידיעה שלמה על העניין היה נכון לתת את ההקשר. רציתי להעביר תחושה של משבר גדול ולחץ גדול משני הצדדים בירושלים", ניסה חסון להתחמק.

ומה לגבי העובדה שהמאפייה כלל לא פיטרה את כל עובדיה הערבים אלא השעתה שניים שתועדו עושים מעשים שלא ייעשו? מה היה חסון עושה למול סרטון כזה? "אני לא שופט", השיב העיתונאי האובייקטיבי. "אני רק מדווח".

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

תגיות:ערביםפיטורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה