מידע ליולדת

כיצד הצילה התינוקת את חיי אמה?

בזכות התינוקת, התעוררה האם מהתרדמת: "לא רק אני נתתי לה חיים - גם היא החזירה לי את החיים שלי"

  • ח' תשרי התשע"ו
אא

שלי, יולדת צעירה בת 23, ילדה בת בניתוח קיסרי. הניתוח הסתיים בהצלחה, התינוקת נולדה בריאה, אולם היולדת שקעה בתרדמת ולא הגיבה לניסיונותיהם של הרופאים להעיר אותה. הרופאים החלו לאבד אופטימיות, אך אז עלה רעיון לאחת האחיות שבצוות.

"אנחנו מאמינים מאוד במגע 'עור-לעור' של תינוקות ואמהות", אמרה אשלי, האחות שבדיעבד הצילה את חייה של שלי. "יש במגע הזה יתרונות מאוד משמעותיים לאמא, לתינוק, להנקה ולקשר ביניהם. ומכיוון שזה כמובן לא טיפול שיכול להזיק, החלטנו לנסות לשים את התינוקת על שלי, שהייתה מחוסרת הכרה".

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

המגע האמהי הרגיע את התינוקת, שנרדמה מיד כשהונחה על אמא שלה. אבל הצוות הרפואי נתן לה משימה: לבכות, כדי להציל את חייה של אמה. "דגדנו אותה ואפילו צבטנו אותה קצת, כדי שתתעורר ותשמיע קול", סיפרה מאנוס. "זה  לקח אמנם עשר דקות, אבל בסוף הקטנה התעוררה והתחילה לבכות - ואז קרה הנס". 

בתוך שניות, המריאו לחץ הדם, הדופק ואחוז החמצן בדם. לאחר שבוע הייתה היולדת ערנית לחלוטין והחלה לטפל בעצמה בתינוקת שלה – שהצילה את חייה. "בכל פעם שאני מביטה בה, אני מתרגשת מהקשר המדהים שלנו, ומהעובדה שלא רק אני נתתי לה חיים - גם היא החזירה לי את החיים שלי", אמרה שלי למגזין PEOPLE

מחלקת אמ"א למניעת הפלות של הידברות הצילה תינוקות יהודים רבים מאובדן, ומסייעת לנשים בהריון להתגבר על קשיים ולהציל את חיי ילדיהן. רצוי להירתם ולתרום למשימתם היקרה. לפרטים ולסיוע: 073-2221333

מחלקת אמ"א באתר הידברות - סיוע לנשים בהריון, לחצו כאן.

תגיות:לידהנסהפלההפלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה