תחליפים מתוקים

אז סיכמנו שהסוכר הלבן מזיק, אך מה כדאי לצרוך במקומו?

אא

בשבוע שעבר הזכרנו במעט את החסרונות הקיימים בסוכר הלבן. ואולם העולם שלנו רגיל להשתמש בסוכר הלבן, עד כדי קושי גדול לוותר עליו במקרים רבים. לאור זאת יש מקום לציין תחליפים שיכולים למלא את מקום הסוכר הלבן כדי שנהנה מהמתוק, אך נקבל אותו בדרך פחות מזיקה.

לפני שנזכיר כמה מהם, אבקש להעיר הערה כללית וחשובה בנוגע לצריכה של מתוקים. הטעם המתוק העולה על שולחננו מגוון מאוד וחזק מאוד. טבע האדם הוא שככל שהוא אוכל מתוק, עם הזמן הוא רוצה ממנו יותר ויותר, ואכן תעשיית המזון מספקת לנו זאת בשפע גובר והולך. עם הזמן הטעם והרגישות שלנו מתכהים, ואנחנו צורכים יותר ויותר מתוק. אם אנו חפצים בבריאות ראוי שניתן דעתנו על כך ובמקום להרגיל עצמנו ליותר ויותר מתוק, עלינו לקבל החלטה להשתמש בפחות מתוק גם בכמות וגם בעוצמה. נסגל לעצמנו כדרך חיים את ההסתפקות במתוקים הבאים אלינו דרך הפירות והמזונות השונים שהם תמיד יותר בריאים ויותר מזינים ונוותר בהדרגה על המתוקים המעובדים. תחליפים רבים ושונים לסוכר לבן והם טעימים ובריאים:

התמרים היבשים והצימוקים - לאחרונה נערך מחקר בבית החולים רמב"ם, על ידי פרופ´ מיכאל אבירם, בו נמצא כי תמרים מזני המג´הול והחאלאווי לא רק שאינם מעלים את רמות הסוכר בדם אלא אכילת מאה גרם מהם ביום תורמת להגנה מפני אירועי לב בכמה דרכים כגון הפחתה של רמות השומנים בדם. ניתן לאכלם כממתיק  ליד שתיה חמה. טעים גם לאוכלם כממתק עם אגוזים או שקדים (לא קלויים).

סילאן (דבש תמרים) - מופק מהתמרים כנוזל סמיך. יש בו יתרונות של תמרים אך אפשר גם להוסיפו לתוך משקה חם והוא נמס בדומה לסוכר.

דבש דבורים – מוכר לכולם ואין צורך לפרט.

סטיביה - צמח פלא. מחד, טעמו מתוק מאוד (פי 300 מסוכר), ומאידך מסייע להורדת סוכר לסובלים מסכרת. ניתן להמתיק איתו משקאות חמים  ואפילו להמתיק מאפים.   

סירופ אגבה - האגבה הינו קקטוס שגדל בדרום אמריקה. מפיקים ממנו סירופ המתוק פי שלושה מסוכר לבן רגיל. לכן תמיד נדרשת כמות קטנה שלו כדי להמתיק מזון או שתיה. יכול להתאים לסוכרתיים, אך רצוי להשתמש במתינות כי בשימוש מוגזם יכול להעלות רמת שומנים בדם. ניתן להשתמש בו להמתקת משקאות ואפיה.

 

תגיות:מתוקיםסוכר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה