חדשות יהדות

עשרות אלפי ילדים ילמדו 6.250.000 משניות לזכר קדושי השואה

במסגרת תוכנית 'לומדים זוכרים חיים', ילמדו עשרות אלפי ילדים שישה מליון ומאתיים חמישים אלף משניות לזכר קדושי השואה

אא

במסגרת תוכנית 'לומדים זוכרים חיים', ילמדו עשרות אלפי ילדים מכל קצוות תבל, במהלך עשרת החודשים הקרובים, 6,250,000 משניות, לזכרם ולעילוי נשמתם של מיליוני יהודים שנהרגו ונטבחו על קידוש ה' בידי הנאצים.

בסיום הלימוד יתקיים מבחן פומבי עולמי בירושלים, בכ"ו באייר תשע"ו – יום הצלת שארית הפליטה באירופה עם כניעת גרמניה הנאצית. באירוע ישתתפו עשרות אלפי התלמידים והוריהם.

התוכנית נערכת בברכתם של גדולי ישראל, ביוזמת הנגיד גבריאל גרמן זכרייב ותופעל על ידי ארגון הגג 'אנחנו וצאצאינו' המאגד כ-60,000 ילדים והורים, אבות ובנים, הנפגשים מידי שבוע ללימוד משותף של כשעה, במסגרת חווייתית, בכ-1000 סניפים בכ-70 ישובים.

אילוסטרציה (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

התוכנית מיועדת לתלמידי תלמודי תורה ובתי ספר יסודיים בגילאים 8-13. במסגרתה יתקיימו מבחנים רבעוניים ויחולקו פרסי עידוד והצטיינות.

הארגון החל בהכנת חוברת ודיסק תכני 'אשר גאלנו מיד צר', בדגש על הצלת עם ישראל בדורות עברו ובדור האחרון. החניכים יקבלו חוברת תוכן ובה מידע היסטורי, חינוכי וסיפורים מרתקים לצד אתגרים לימודיים ושעשועי חשיבה ומשחק.

מטרתה של התכנית היא לחבר את הדור הצעיר להיסטורית העם היהודי ולהעניק לו תחושת חיבור כעם לבין מאורעות העבר. "על ילדי הדור הצעיר להבין כי הם הינם חלק מהתהוותו של נס נפלא, והם ממשיכים את מסורת הקדושים שנרצחו. כל דף גמרא, פרק משניות או תהילים, סיפור צדיקים, הקמת משפחה והעברת הערכים והמסורת מנציחים את מורשת יהדות אירופה", מוסרים המארגנים.

תגיות:השואה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה