חדשות יהדות

אם קניתם דגים לאחרונה, עליכם להיזהר. עדכון כשרות מיוחד

עדכון כשרות מיוחד: דגי קלמארי, האסורים באכילה, שווקו בטעות כדגי בקלה

אא

במשרדי היחידה ארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות התקבלה תלונה מאת משגיח על כך שבמטבחו התקבל משלוח של דגי קלמארי האסורים באכילה, המשווקים כ"דג בקלה שלם קפוא בתפזורת" ע"י תנובה.

הדגים כבר טוגנו והטריפו את הכלים  במטבח,  ורק ברגע האחרון נמנעה תקלה חמורה של הגשת מאכל הטריפה לסועדים בחדר האוכל המושגח.

למרות חותמות הכשרות שעל גבי הקרטונים, והכיתוב המפורש עליהן: "דגי בקלה", היו כמה קרטונים בהם רק השכבה הראשונה הייתה של בקלה ומתחתיה שלוש שכבות של קלמארי.

הדגים הגיעו קפואים, ורק לאחר שהופשרו גילו המשגיח והעובדים את גודל הבעיההדגים הגיעו קפואים, ורק לאחר שהופשרו גילו המשגיח והעובדים את גודל הבעיה

ברבנות הראשית מבקשים מכל מי שרכש "דג בקלה שלם קפוא בתפזורת" מתנובה וכן משאר החברות, החברות לפתוח בדחיפות את הקרטונים ולוודא כי תכולת הקרטון מכילה דגים כשרים התואמים את האתיקט שע"ג הקרטון ויש לדווח לנו בכל מקום בו תימצא תוצרת זו. 

נציגי חברת תנובה דיווחו מידית על התקרית החמורה. הודעות ווטסאפ בהולות יצאו לכל משגיחי הכשרות במטבחים המרכזיים, שלהם מספקת "תנובה" את אותו המוצר.

רפי יוחאי, מנהל היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות, מציין כי התקלה אירעה אך ורק במשלוחים למוסדות גדולים, ולא לצרכנים הפרטיים. 

לא, זה לא בקלהלא, זה לא בקלה

מה מסתתר מתחת לכשרות?מה מסתתר מתחת לכשרות?

תגיות:כשרותדגיםתנובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה