בריאות ותזונה

הוכח מחקרית: הליכה יומית תאריך את חייכם

מחקר שבוצע על ידי חוקרים באוניברסיטת Saarland בגרמניה מורה כי פעילות אירובית ואימוני כוח יכולות לעכב את תהליך ההזדקנות

הליכה יומית תאריך את חייכם (צילום: shutterstock)הליכה יומית תאריך את חייכם (צילום: shutterstock)
אא

מחקר חדש, שהוצג בכנס של האיגוד האירופי לקרדיולוגיה(ESC) , מצביע על כך שפעילות גופנית סדירה יכולה לעכב את תהליך ההזדקנות ואף לקצץ בחצי את הסיכון למות מהתקף לב בקרב אנשים בגילאי 50 עד 60.

פרופסור סנג שארמה, קרדיולוג בבית החולים האוניברסיטאי סנט ג'ורג' בלונדון, הסביר כי הליכה מהירה או ריצה איטית, במשך 25 דקות כל יום, מאיטה את תהליכי ההזדקנות של התאים. "פעילות גופנית מתונה יכולה להפחית את הסיכון למות מהתקף לב כשאתה בשנות ה-50 וה-60 לחייך בכ-50 אחוזים. זה באמת עניין גדול. פעילות גופנית לא רק קונה לך שלוש עד שבע שנים נוספות של חיים, אלא גם יעילה נגד דיכאון, משפרת את התפקוד הקוגניטיבי ולאחרונה יש גם ראיות לכך שהיא עשויה לעכב את התחלתה של דמנציה", אמר שארמה והוסיף כי אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל לעסוק בפעילות גופנית.

המחקר, שבוצע על ידי צוות חוקרים באוניברסיטת Saarland בגרמניה, מורה כי לפעילות אירובית ואימוני כוח השפעה חיובית על ההשפעות הפיזיות של ההזדקנות.

במהלך המחקר נמדדה פעילותו של הטלומראז על פני תקופה של שישה חודשים, והתוצאות הראו כי פעילות גופנית סדירה גורמת לגוף לפעול ולהאט הזדקנות. על ידי הפעילות האירובית והגופנית, גדלה פעילותו של הטלומראז - אנזים שאחראי על הארכתו מחדש של הטלומר, המגן על כרומוזומי התא ומתקצר במקומם, עם כל חלוקה של התא. 

תגיות:הליכהאורך חייםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה