ספירת העומר

שו"ת ספירת העומר

לשחות בים, להסיר שיער מהגוף, לחלק הזמנות לאירוע, לסרוג ולהרחיב את העסק - מה מותר ומה אסור בימי ספירת העומר? והאם נשים יכולות לברך על ספירת העומר? שו"ת מיוחד במדור ספירת העומר

  • כ"ג חשון התשע"ד
אא
 
 
האם מותר להיכנס לים בספירת העומר? ואם אסור - מדוע?
שלום וברכה. מותר.
 
שלום, מתי בדיוק מותר להתגלח ולהסתפר לאחר העומר?
שלום וברכה. הספרדים אינם מסתפרים עד למחרת ל"ג בעומר בבוקר. האשכנזים מסתפרים בל"ג בעומר. וע"פ הקבלה אין להסתפר עד לערב שבועות.
 
שלום כבוד הרב, מי שהתחיל לספור ספירת העומר, ואז הפסיק כי שכח עקב טרדות וכדומה, האם רשאי להמשיך לספור? אם רשאי, אז איך בדיוק?
שלום וברכה. רשאי לספור ללא ברכה.
 
שלום כבוד הרב, האם אישה יכולה לעשות גבות ושפם בעומר? האם כשאישה מתפללת היא צריכה לברך גם על ספירת העומר? ואם כן, האם מברכים בעמידה או בישיבה? והאם בבוקר אפשר לברך?
שלום וברכה. מותר לעשות גבות ושפם. את ספירת העומר האישה צריכה לומר בעמידה וללא ברכה. אפשר לעשות זאת גם בבוקר.
 
שלום רב. הייתי רוצה לדעת אם מותר לחלק הזמנות במהלך העומר לחתונה שתיערך יומיים לאחר ל"ג בעומר.
שלום וברכה. מותר.
 
שלום. האם מותר לשמוע שירים שקטים עם מנגינה אבל לא מקפיצים?
שלום וברכה. אין להתיר זאת.
 
שלום כבוד הרב. רציתי לדעת מה באמת כתוב בתורה: האם תלמידי רבי עקיבא הפסיקו למות בל"ג בעומר או שפשוט זה הלך והתמעט עד חג שבועות? העניין הוא כזה: בעלי לא רוצה להתגלח עד שבועות. הוא אומר שככה הוא נוהג, כמו סבא שלו, למרות שאף אחד ממשפחתו לא נוהג ככה, חוץ מדוד שלו אולי... לי זה ממש מפריע. אני לא יכולה לסבול זקן ארוך ופרוע, והוא בשלו. הוא אומר שזה מנהג, ומנהג זה הלכה. אבל לא עדיף שלום בית? בנוסף, הטענה היחידה היא שהוא אומר שעדיין מתו תלמידי רבי עקיבא, לכן הם נוהגים עדיין אבלות. אבל העניין הוא שרק העניין של הגילוח הם לא מקיימים. כל שאר מנהגי האבלות מותרים. הוא מהעדה הג'רבאית, אגב. שאלתי הנוספת היא בנוגע ליום העצמאות. האם באמת מותר לשמוע שירים ולא לנהוג מנהגי אבלות בגלל יום זה? אשמח לקבל מידע בנושא זה.  
שלום וברכה. נחלקו הפוסקים מתי התחילו למות ומתי סיימו למות. יש הסוברים שהתלמידים נפטרו בפסח עד ל"ג בעומר, ויש הסוברים שהדבר התחיל מראש חודש אייר עד ג' סיון. האר"י הקדוש החמיר שלא להסתפר עד לערב שבועות, והטעם עפ"י הקבלה. על כן ראוי מאוד שתוותרי לבעלך ותתני לו המשיך כמנהג אבותיו וכדברי האר"י. לשאלתך הנוספת - ביום העצמאות אין שום הקלה בהלכות האבלות.
 
שלום כבוד הרב. למה בל"ג בעומר צריך להבעיר מדורה, מה העניין בזה?
שלום וברכה. מדובר למעשה בנר נשמה גדול לעילוי נשמתו של הרשב"י, שיום פטירתו חל בל"ג בעומר.
 
שלום כבוד הרב. בבית שלי שומעים לעתים מוזיקה, וכשאני נוסעת באוטובוס או ברכב של אחרים לפעמים משמיעים מוזיקה. אני מנסה כמה שיותר לא להתייחס למוזיקה, ואני בעצמי לא מאזינה. האם זה נחשב כאילו שאני מפעילה את המוזיקה?
שלום וברכה. כל שאת לא רוצה ליהנות מהמוזיקה - אין כל איסור בדבר.
 
שלום כבוד הרב, האם מותר לסרוג בימי ספירת העומר?
שלום וברכה. מותר.
 
כבוד הרב שלם רב. אני בעל תשובה, הודות לכם ארגון הידברות! יש לי עסק עובד, וכרגע אני בעיצומו של חיפוש מקום קצת יותר מרכזי כדי להגדיל רווחים. אני מודע לכך שפרנסה באה משמים, אך במקום שאני נמצא כעת בוודאי שזו לא השתדלות. אני מעוניין למצוא מקום טוב, ואם אסור כרגע לעשות עסקים אז יתכן שאפספס את "ההזדמנות". תודה מראש.
שלום וברכה. מותר לעשות עסקים בימי ספירת העומר.
 
האם אישה יכולה להוריד שערותיה מהפנים בספירת העומר?
שלום וברכה. הדבר מותר.
 
התשובות ניתנו על ידי הרב מנשה ישראל והרב בנימין שמואלי, לוקטו ונערכו ממדור השו"ת באתר הידברות.
 
תגיות:הלכהספירת העומר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה