תשובה בהידברות

"לו יכולתי לפגוש את האדם שהצמיד למכוניתי דיסק של הרב זמיר - הייתי מחבק אותו"

אף שנולד למשפחה מסורתית, את חייו חי אבי ל. (שם בדוי) באורח חילוני לחלוטין. עד שהגיע היום ששינה את חייו, כאשר הבחין בדיסק על שמשת הרכב שלו, והשאר היסטוריה

אא

"אם יכולתי לפגוש היום את האדם שהצמיד למגב המכונית שלי ללא ידיעתי, דיסק של הרב זמיר כהן על 'תורה ומדע' – הייתי מחבק אותו חיבוק גדול, ומודה לו בכל לבי. הוא לא יודע מה הוא עשה לי, ולכל מי שהתחזק ברוחניותו בזכותי", במילים אלו פתח אבי ל. (שם בדוי) הנרגש את שיחתנו. "כמה אנשים היום מתביישים לחלק דיסקים לאדם זר ברחוב? גם אני התביישתי, למרות שהיה ברור לי שאני לא מפספס את המצווה האדירה הזו. רציתי לזכות אחרים, כמו שאני זכיתי. רק היום, אחרי שכל המשפחה שלי התחזקה ברוחניותה הודות לדיסק אחד בודד, אני מבין איזו זכות גדולה הייתה לאותו אדם שנתן לי אותו".

היה זה בשנת 2007. אבי, בן 34, מירושלים - היה אז חילוני לחלוטין, ועבד כמשווק מוצרי קוסמטיקה במגזר החרדי על קו ירושלים-בני ברק. "אני מגיע ממשפחה מסורתית, ותמיד האמנתי שיש בורא לעולם. מגיל 19, אין יום שפספסתי הנחת תפילין, וזה לא קשור לשום טרגדיה שעברתי בחיי. עשיתי את זה כי האמנתי שהפעולה הזו מגנה עליי, ועוזרת לי".

ובכל זאת, האמונה לבדה לא היה בה כדי לגרום לך 'ללכת על כל הקופה' הרוחנית – לשמור שבת, להקפיד על כשרות, להתפלל ולנהל אורח חיים דתי. מה היה חסר לך?

"מה שהיה חסר לי הוא מה ששמעתי בדיסק 'המרתון 1' של הרב זמיר כהן, ביום ששינה את חיי. אני יודע שזה נשמע הזוי, אבל דיסק אחד קטן שמישהו הצמיד לוישר של האוטו שלי – הצליח לעשות מה שהרבה אנשים לפני כן, ניסו ולא הצליחו: לשכנע אותי לקיים מצוות בפועל".

 

מה הכי תפש אותך בדברים ששמעת?

"לפני הכל – טון הדיבור של הרב זמיר, והנועם שבו הוא מעביר את המסרים שלו. גם התוכן, שעסק בנושא של תורה ומדע, הצליח לרתק ולמשוך אותי. למעשה, זה בדיוק מה שהיה חסר לי – הסברים לוגיים שבעזרתם אבין טוב יותר באיזה עולם אני חי, ומהי התכלית שלי כאן". לדברי אבי, את הדיסק הזה שמע למעלה משלושים פעמים ברצף. חודש לאחר מכן, כבר קיבל החלטה חד סטרית לשמור שבת, ללכת עם ציצית וכיפה ולהתחבר לרב מסוים שיעזור לו בהמשך ההתחזקות. ואיך קיבלה את זה המשפחה? "כולם מאוד שמחו", הוא אומר.

כשהתברר לו גודל ההשגחה הפרטית שהייתה עליו, מיהר לרכוש סט דיסקים של רבנים שונים ולחלקם לכל חבריו ומכריו. "הדיסק של הרב זמיר הפך לי את החיים והציל אותם", אומר אבי. בעקבותיו התחזקה כל משפחתו, כולל אחיו הצעיר, שהיה אז בן 22. "היה ברור לי שאני לא מפספס את המצווה האדירה הזו. רציתי לזכות אחרים, כמו שאני זכיתי. רק היום אני מבין איזו זכות גדולה הייתה לאותו אדם שהשאיר לי את הדיסק על האוטו. לחלקכם זה אולי נראה כחתיכת פלסטיק, אבל תדעו שהפלסטיק הספציפי הזה – מציל נפשות תועות".

לפני שנתיים, נפטר אביו של אבי לבית עולמו אך לא לפני שהספיק לשים ציצית, להניח תפילין, לסיים את כל התנ"ך ישר והפוך ולקבל על עצמו אורח חיים דתי. בזכות מי? ניחשתם נכון. "במותו ציווה אותנו אבא להיות ישרים ולוותר לשני ככל האפשר. לא לכעוס על שום דבר ועל אף אחד. אין ספק שקיום המצוות עוזר לי לקיים את הציווי של אבא ז"ל, בלב שלם ובצורה קלה יותר. מידות זה אחד הקניינים הכי חשובים שקונים בעולם הזה, עבור העולם הבא. בזה שאני מוותר ולומד לעבוד על המידות שלי, אני לא רק נהיה אדם טוב יותר, אני גם זוכה לשמח את אבא שבשמיים, תרתי משמע".

מעוניינים לשתף אותנו בסיפור התשובה שלכם? צרו קשר בדוא"ל shira@htv.co.il

תגיות:תשובה בהידברותבעלי תשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה