חדשות בארץ

זהירות: אלפי שופרות פסולים הוכנסו לארץ

'ועד הפיקוח ההלכתי' של בד"צ העדה החרדית מפרסם הודעת אזהרה מפני בעיות קשות בענף השופרות

אא

אלפי שופרות פסולים מוצעים למכירה במחירים נמוכים: בהודעה שמפרסם "ועד הפיקוח ההלכתי" של בד"צ העדה החרדית, מוזהר הציבור מפני השופרות הפסולים שמוחדרים לשוק על ידי אנשי עוולה הרואים רק את הממון לנגד עיניהם ומכשילים את הציבור.

על פי ההודעה, ישנן בעיות קשות בענף השופרות, ושופרות רבים מגיעים סדוקים ופסולים, כאשר האנשים המייבאים אותם מדביקים את החורים והסדקים. בבד"צ מדגישים כי בשל הבעיות הרבות, נעשה קו ייצור מיוחד של שופרות בפיקוח, אך מציינים כי אין השגחה על מפעלי השופרות אלא רק על קווי הייצור, כך שחובה לבדוק כי על השופר מודבקת הולגרמה עם חותמת הבד"צ.

גורמים בכירים בענף השופרות מזהירים כי אלפי שופרות פסולים לחלוטין הוכנסו השנה לארץ. חלק משופרות אלו עוברים הדבקה, שלא ניתן לזהות אותה לאחר מעשה, ואחרים מלאים בפגמים שלא ניתן לזהותם בעין בלתי מזוינת, אלא אך על ידי שיקוף.

לעיתים, לא ניתן להבחין בפגמים שבשופרות הללו. מחריד לחשוב שאלפי מתפללים לא יצאו ידי חובה בתקיעת השופר, גם השנה. בנוסף, לעיתים אנשים לא ישרים מייבאים שופרות העשויים מקרניים של חיות טמאות, הדומות לאיל.

משום כך יש להדר ולקנות שופרות מיצרנים מוכרים, עם חותמת של כשרות ידועה.

יצחק לבנזון, סיטונאי יודאיקה ותשמישי קדושה, מסביר מה מוביל את אותם זייפנים לייבא שופרות פסולים. לדבריו, "ייצור השופרות המהודרים נעשה בצורה ידנית ומורכבת. תהליך ברירת השופרות, בחירת הקרניים, ייבושן, עיקולן, שיופן ועוד, מצריכים ידע רב מאוד, גם טכני וגם הלכתי. בשל כך, רבים המעוניינים לעשות 'כסף קל' מייבאים שופרות מסין, העשויים במכונה, ויש בהם פגמים רבים שלא ניתן להבחין בהם, גם בעין מקצועית, אלא רק על ידי שיקוף".

תגיות:שופראלולתקיעת שופר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה