עובדות ביהדות

פירמידה של זכויות: 10 עובדות על זיכוי הרבים

אדם המזכה רבים או יחיד בכספו, בגופו או בכל דרך שהיא, וגורם להם להרבות זכויות במעשיהם - כל מעשיהם נזקפים גם לזכות המזכה

אא

ישנם אנשים שהצליחו לתפעל אחרים שיעבדו בשבילם. כך הם מכפילים את הכנסותיהם ללא כל מאמץ. משתלם? בהחלט. כל זאת כשמדובר על רווח כספי. על אחת כמה וכמה כשמדובר על רווח עצום בעולם האמת.

קיימת שיטה ייחודית לצבירת זכויות, שיכפילו את הכנסותיך גם הרבה אחרי שאתה תשכח מההשקעה.

העיקרון פשוט: כאשר אדם מזכה אחרים וגורם להם לעשות מצוות, מעשיהם הטובים נזקפים גם לזכותו, משום שהוא גרם להם. 

1. עקרון "זיכוי הרבים" הוא פשוט: אם לימדת מישהו לקיים מצווה, מרגע זה והלאה, בכל פעם שהוא יקיים את המצווה הזו, היא תיזקף גם לזכותך. אם הוא יגרום לאדם שלישי שיעשה אף הוא את המצווה, גם זה ייזקף לזכותך, ללא הגבלת זמן או כמות אנשים.

אדם המזכה רבים או יחיד בכספו, בגופו או בכל דרך שהיא, וגורם להם להרבות זכויות במעשיהם - כל מעשיהם נזקפים גם לזכות המזכה. אם הם יזכו עוד אחרים, גם מעשיהם ייזקפו לזכות המזכה הראשון. (מבלי לגרוע, כמובן, מהשכר של עושה המצווה בפועל).

2. בכך, נפתחת בפני כולנו, האפשרות לבצע מעשים טובים בעולם, גם כאשר אנו ישנים או חיים את חיינו, גם כאשר מזמן שכחנו מהמעשה שעשינו ואפילו לאחר המוות. אדם המחנך את ילדיו בדרך התורה, זוכה לשחר עצום על כל מצווה שהם מקיימים, ואף לאחר מותו הוא עולה בדרגות רוחניות, בזכות המצוות שמקיימים צאצאיו.

3. "זיכוי הרבים" זוהי דרך מומלצת לקראת יום הדין. גדולי המוסר ממליצים לכל אחד מאיתנו לאמץ את הדרך הזו כדי להרבות זכויות לעצמנו.

4. בזוהר נאמר: "כל המזכה לאחרים- אותה הזכות עומדת לו ואינה סרה ממנו". ב"חסד לאברהם" מובא: "אין חפץ ה' כי אם במי שמזכה את הבריות". בעל הרוקח: "אין זכות כמזכה הרבים" - אפילו אדם פשוט ביותר, כיוון שהוא מזכה הרבים, מעלתו עצומה בשמיים ואין מצווה אדירה יותר מזו. חכמינו זכרונם לברכה אמרו: "כל המזכה את הרבים - אין חטא בא על ידו". כלומר, ה' עוזר לאדם שמזכה את הרבים להינצל יותר מן החטא. הפסוק אומר: "אם תוציא יקר מפי זולל - כפי תהיה". דרשו על כך רבותינו, שאדם שזוכה לחזק את הרבים, ולזכותם, זוכה להיות במעלה כמו פיו של ה' יתברך !כביכול, הוא יגזור גזירה, וה' מקיים.

אז איך מזכים את הרבים? להלן כמה דרכים, באמצעותן אפשר לקנות עולמות.

5. לעודד אנשים לשמוע שיעורי תורה שיש באינטרנט, ללכת איתם לשיעור תורה, ללכת איתם יחד לבית הכנסת, לעזור להם בתפילה ולתת להם סה"כ הרגשה טובה בנושא. זה דבר חשוב כל כך!

6. לשלוח לחברים במייל, בפייסבוק, קישור למאמרים, לשיעורי תורה, להרצאות ועוד שמצאו חן בעיניכם וחיזקו אתכם.  

7. השתדלו שתמיד שם שמיים יהיה שגור בפיכם, כלומר: "בעזרת השם", "ברוך השם", "ה' עזר לי", "ישתבח שמו". שדרו אמונה, בדברים קטנים ביומיום: מישהו מספר לך על בעיה שנתקל בה? חזק אותו ועודד וייעץ לו להתפלל על כך. ספר לו שאף תפילה לא שבה ריקם, ושפעמים רבות הבעיות מגיעות רק כי ה' חפץ בתפילתם של צדיקים.
8. לפעמים אם חברים באים להתארח אצלך, אפילו שהם לא שומרים תורה ומצוות, תציע להם, שאתה תברך על האוכל - והם יענו אמן. (אם הם לא "אנטי" הם יעשו את זה בשמחה).

9. צרפו אלכם חברים לטיול לקברי צדיקים, או לשיעור תורה, או לסמינר ביהדות.

10. לשמש דוגמא אישית בקיום מצוות בשמחה. על ידי השמחה תראה לכל חבריך עד כמה זה מועיל לך, משנה אותך לטובה, ומחזק אותך בחיים 
מעשים משפיעים לפעמים הרבה יותר ממילים, והדוגמא האישית נכנסת לליבם של אנשים, והיא הדבר שגורם להם להשתנות. זכותם העצומה שתיזקף לחשבונך, תקפיץ לך את הפלוס בחשבון, לדורי דורות. מומלץ מאוד.

עוד תכנים בנושא זיכוי הרבים:

שיווק רשתי בשיטת הפירמידה – הצטרפו אליי: מכתב וסיפור הצלחה

צפו בהרצאתו של הרב אליהו עמר אודות זיכוי הרבים:

 

תגיות:כסףזיכוי הרביםלימוד תורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה