תשובה בהידברות

התקשרתי להידברות: "אני חייבת לדבר עם הרב זמיר כהן!"

"התקשרתי להידברות: אני חייבת לדבר עם הרב זמיר כהן!". שיחת תשובה עם ענבל נגאוקר, 34, חולון

אא

"גדלתי בבית מסורתי עם הבנה בסיסית בלבד של היהדות. בשנות העשרים שלי אבי חזר בתשובה, ואמי הלכה בעקבותיו וקיבלה עליה מצוות חשובות. המשכתי לחיות את חיי כרגיל. בגיל 27 התחתנתי עם אהרן. כשנה לאחר מכן אמרה לי אחותי: 'גיליתי באתר הידברות רב מעניין בשם הרב זמיר כהן. כדאי לך לשמוע אותו'. התחלתי לראות ולשמוע באתר את הרב זמיר כהן ואת הרב יצחק פנגר. זה היה מאוד מעניין ומחזק. בתקופה הזו התחלתי לקרוא תהלים ואני ובעלי התחזקנו ביחד בהדרגה.  

"ואז נולד בננו הבכור, יאיר חיים. בגיל חודשיים וחצי התגלה אצלו גידול נדיר במוח. היה הכרח לעשות ניתוח מורכב ומסובך, וזה הפך את כל עולמנו. התקשרתי להידברות ואמרתי: 'אני חייבת לדבר עם הרב זמיר כהן!'. תיאמו לי שיחה, ובזמן שהילד היה בטיפול נמרץ והייתי נתונה בסערת רגשות גדולה – התקשרתי לרב. קודם כל הרב הרגיע אותי, ריכך את המצב והחל לתת לי עצות. הוא הפנה אותי למקובל הרב דוד בצרי שיעשה פדיון נפש, ושאל במה יוכל עוד לעזור.

"יומיים לאחר מכן נערך לבננו ניתוח מורכב במוח שארך שעות רבות, וברוך השם, הוא עבר בהצלחה. הם הסירו את כל הגידול. זה היה ממש נס גדול. הרב זמיר כהן ליווה אותנו כל הזמן במשך תקופה ארוכה, שבה בננו עבר עוד ארבעה ניתוחים נוספים, קטנים יותר. הרב ענה מיד כשהתקשרנו, וגם התקשר בעצמו כדי לברר מה קורה עם התינוק. הוא ממש התעניין לפרטי פרטים של מצבו, הרגיע כל הזמן ובירך אותנו".

"רוצה ליטול חלק בפעילות של הידברות"

"המקרה הזה קידם אותנו ביהדות בכלל, ובאמונה בשם יתברך בפרט. פתחנו בביתנו שיעור שבועי לנשים עם רבנית, וזכינו לקרב בני משפחה וחברים. אחותי וכל משפחתה חזרו בתשובה והעבירו את ילדיהם לגן דתי.

"אמרתי לרב זמיר כהן שאני אסירת תודה, ואני מרגישה שאני רוצה ליטול חלק בפעילות של הידברות. הרב דאג לכך שאכנס, וכיום אני עובדת במחלקת שיווק ופרסום. כמו כן, הרב עזר לבעלי בעניין הפרנסה.

"התשובה החדירה בי את הידיעה שיש איתי מישהו כל הזמן, מישהו שמשגיח על הכל ומכוון את הכל. זה אפשר לי להתייחס לחיים בצורה שונה, יותר משמעותית, וגרם לי להרגיש שאני חיה חיים עם תוכן ומשמעות. אני מרגישה כמו יהודיה, בת של מלך.

"אני ניזונה הרבה מהרצאות של רבנים בענייני הלכה בפרט ובענייני השקפה על החיים בכלל. היום אני מבינה עד כמה חשוב שיהיו רב או רבנית התומכים במי שמתקרב. והכי חשובים הם האמונה, היראת שמים והביטחון בקב"ה. גם אם נראה בעת הניסיונות שהקב"ה עוזב אותנו חלילה – צריך להאמין בכל לבנו, ואחר כך ניווכח שהשם היה אתנו כל הזמן".

גם אחרי הניתוח, הנס הגדול ביותר – התשובה

"כל יהודי יכול להתקרב לקב"ה. אין אדם שאין לו את הקרבה הזאת בתוכו. אין אדם שלא יודע בתוך תוכו שזו האמת. בין אם הוא דתי או לא, בין אם הוא מודה בכך או לא.

"מתחולל שינוי גדול מאוד בעם ישראל. רואים הרבה אנשים מאמינים, שאפילו שלכאורה לא רואים עליהם בפועל כלום – קיימת בהם אמונה חזקה. יש תשובה גדולה בעם ישראל. רק הקב"ה יודע מה הגודל והערך האמיתי של כל צעד שאדם עושה. לדעתי אין לשפוט אף אחד לפי חיצוניותו. ניתן לראות איך אנשים שלכאורה רחוקים אומרים 'בעזרת השם', 'ברוך השם', קוראים תהלים וכדו'.

"אני רואה אצל מתקרבים משהו בעיניים: חיות מיוחדת, התרגשות והתלהבות מכל דבר חדש. ההתלהבות שלהם מעוררת אחרים. יש להם כוח מיוחד. אנחנו היינו שם, ובחרנו מתוך עצמנו בבחירה הזאת.

"לאחרונה נולדה לנו בת בשם הודיה רחל. אני רוצה לשבח ולהודות לקב"ה, שממנו הכל, על כל הניסים והנסי ניסים שראינו ושאנחנו עדיין רואים, מעבר לכל הציפיות הטבעיות. תודה לה' ששלח לנו שליחים כה נהדרים כמו הרב זמיר כהן ורבנים נוספים שעדיין מלווים אותנו, והעיקר – זיכה אותנו בנס הכי גדול - לשוב אליו בתשובה".

מעוניינים לספר את סיפור התשובה שלכם? צרו קשר בדוא"ל odedm@neto.net.il

תגיות:תשובה בהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה