צניעות האשה

"אני מאושרת להבהיר כמה יופי יש בצניעות"

סיוון עטיה הפכה את אהבתה למראה יפה וצנוע לקריירה שהיא רואה בה שליחות

אא

כשסיון עטיה, 32, קשרה את כיסוי הראש הראשון שלה מיד אחרי חתונתה, היא זכתה לשפע מבטים מעריצים מצידן של בעלות תשובה וחרדיות, שכבר זמן רב קודם לכן הפכו את כיסוי הראש לחלק בלתי נפרד מהתלבושות שלהן. עם הזמן היא דאגה לשכלל את המראה, ככל שניתן, כדי שהמטפחת תהפוך את הצניעות שבה, למשהו מטופח שיש בו הרבה מאוד קידוש שם שמיים. 

מאז ועד היום אחרי הרבה מעברים בדרך ויצירה בלתי פוסקת, היא החליטה להפוך את היופי שבצניעות לקריירה, ולהתמקד בכיסויי ראש המעניקים מראה אצילי, כראוי לבנות מלך. היום היא אחת המעצבות המוכשרות ביותר לכיסויי ראש ייחודיים ואיכותיים, שנראים יותר כמו כתר לראשה של האשה החובשת אותן. חנותה המעוצבת בפריטים ואקססטריז, "היפה בנשים", שפתחה יחד עם שותפתה, דודתה האהובה  ירדנה בוקר, שגם היא מעצבת כיסויים רבים בחנות,הפכה לכתובת עבור נשים רבות, שטוענות בפה מלא, שכיסוי הראש המיוחד חולל מהפך בחייהן.

סיון היא בת 32, אמא במשרה מלאה, שהחליטה לתור אחרי האור הגנוז בהיותה בת 15 בלבד, יחד עם אחותה שבוגרת ממנה בשנתיים. שתי הלוויות של אנשים קרובים שנפטרו בפתאומיות, עוררו בה מחשבות על משמעות החיים. בלי להבין מדוע, היא החלה בשמירת שבת, תוך שהיא פוקדת הרצאות רבות ברחבי העיר נתניה, עיר מגוריה, וזאת בכדי לקבל תשובות למגוון השאלות שהתעוררו בה. בין לבין היא התארחה בבתיהם של מספר משפחות בעלות תשובה וותיקות, והוקסמה מחיי היהדות. הוריה שהתנגדו בתחילה לשינוי שחל אצל בנותיהן, השלימו בסוף עם התהליך באהבה רבה, תוך שהם תומכים בהן. במקום להתגייס לצבא היא המשיכה למדרשת בנות בירושלים של הרבנית שולמית פישר תחי', שם קיבלה את הבסיס להקמת בית יהודי טהור.

את בעלה, גילי, גם הוא בעל תשובה, הכירה מאז היותה ילדה קטנה, מאחר והוא התגורר מול ביתה. השניים שעברו תהליך דומה במקביל, החליטו להנשא בשלב מוקדם מאוד. גילי פקד את ספסלי הכולל, והיא ניסתה לפרנס ככל שניתן את הבית של תורה, עליו חלמה מאז התבגרותה.

סבא שלה, שהינו צורף מוכשר מאוד, ואמא שהיא ספרית מקצועית, הורישו לבנותיהן את האהבה לאסתטיקה ויופי, ובעיקר לאומנות. סיוון נהגה תמיד ללבוש בגדים בקו הצניעות על פי כל כללי ההלכה, כשהיא מעוטרת באביזרים ייחודיים, או סיכה שונה על כיסוי הראש, איפור מיוחד, נעל צבעונית מתאימה. בכלל, צבעוניות ושמחה הן מילות המפתח. כל מי שראתה אותה, טענהכי חשה בשמחה שלבושה מקרין. רוב המחמאות נסבו סביב המשפט, "כשרואים אותך רוצים לחזור בתשובה", וכך היה. אכן רבות החליטו לצאת למסע, אחרי שהבינו שלחזור בתשובה אין משמעותו להתלבש "כמו זקנה".

במשך שנים, היא עבדה כצלמת וגרפיקאית, לאחר שלמדה את המקצוע בתל אביב, ואהבה את היצירה שמאחורי כל עבודה. כל אירוע שצילמה, היא הותירה למשפחה בדמות מזכרת שהיא יותר חגיגת אומנות.

גם לאירועים בהן עבדה, היא נהגה להגיע בצורה מקורית, אך שוב, צנועה ומיוחדת, וצדה את עיני הנשים, שלא הפסיקו לשאול אותה, כיצד היא הופכת את הכיסוי למראה מלבלב כזה. "גם בתקופות הקשות ביותר מבחינה כלכלית, השתדלתי לשלב את הבגד לכיסוי בצורה מקורית, אפילו מסתם שאריות בדים", מספרת סיון. אט אט היא התחילה לעצב כיסויי ראש לחברות קרובות ובנות משפחה. החברות היו רוכשות את הבדים לתפירת שמלת ערב,  והיא היתה לוקחת חתיכת בד, מקשטת אותה, מעצבת, והופכת את הכיסוי ראש לדבר היפה ביותר במראה הכללי.

במשך מספר שנים עבדה סיוון באופן זה. נשים היו מגיעות, מבקשות כיסויים ייחודים לחתונות של הצאצאים, בר מצוות וכדו', והיא מפיסת בד והרבה דמיון ואבנים, היתה הופכת את המראה של האם לאצילי במיוחד. סיון טוענת שאחת מסודות ההצלחה של הכיסויים היא, הקשירה הייחודית של המטפחת. זו הסיבה שהיא מתעקשת שלפני כל אירוע, יגיעו אליה, והיא תקשור את הכיסוי בצורה הולמת, שהכיסוי ישאר במקום במשך כל האירוע, למרות הריקודים, הנשיקות וקבלת הפנים.

(צילום: שני מויאל)(צילום: שני מויאל)

בשלב מסויים, החלה סיוון לומדת לעומק את נושא כיסויי הרא והקשירות. אחרי שלמדה את כל השיטות, היא החליטה להפוך את העניין לקריירה. היא פתחה חנות קטנה ומעוצבת, משולבת בסרטים, פרחים, אבנים, ותכשיטים, בה אפשר למצוא שלל עצום של מטפחות מעוצבות. נשים מגיעות עם שמלות ערב, ויחד איתה הן בוחרות כיצד יראה הכיסוי ראש, שיהווה השלמה מותאמת למראה הכללי.

"קרה לי לא אחת, שנשים ביקשו להוריד את הפאה ולהראות יפות. אחרי שיחה איתן, הכרתי את האישיות שעומדת מאחורי הפרצוף, מצאנו את הצבע ההולם, את צורת הפנים, צבע הפנים, וכמובן על פי הייעוד של כיסוי הראש. הן זרקו את הפאה, בדרך כלל בעידודו של בן הזוג, שהעדיף את המראה המלכותי שיוצר כיסוי הראש. כך גם נשים שמעולם לא שמו כיסוי ראש, וביקשו לקחת על עצמן כיסוי מתאים, עשו זאת לאחר ביקור אצלי."

סיוון אומרת שהיא מאושרת מהזכות להוכיח כמה יופי יש בצניעות."הרבה פעמים נשים לא מבינות עד כמה כיסוי ראש הולם וקשור נכון יכול להוסיף למראה. לא אחת קרה שנשים נכנסות והבעלים ממתינים בחוץ, אני קושרת להן כיסוי יפה, מתאימה סיכה, ומסדרת אותן. הבעלים בחוץ מאוד מתרגשים, ומוכנים לרכוש כמה כאלה, לנשים שעדיין מתלבטות וחוששות מן השינוי. לעומתן יש לי נשים שחובשות פיאות במשך שנים רבות, והבעלים לא מעוניינים בכך. הם פונים אלי, ומבקשים שאולי אצליח לשכנע את נשותיהן להחליף את הפאה בכיסוי מדהים.

לא אחת קרה שאשה, אחרי שנים שבהן לא ויתרה על הפאה, היום, מעדיפה את הכיסויים הצבעוניים היפהפיים".

 

טיפים לקשירת מטפחות

מה הכי חשוב לך שהכיסוי ישדר?

"ראשית קידוש שם שמיים. כאמור, חשוב לי מאוד לקשור את המטפחות ללקוחות, כדי ליצור את המראה המושלם.
קשירת מטפחות, זה משהו שרבות מסתבכות איתו, בעיקר נשואות טריות, שרק מתחילות לשים כיסוי ראש. חשוב להבין, שאין מה להבהל, והרוב זה עניין של ניסיון ותרגול שמגיע עם הזמן. לכן אין צורך להלחץ, זה יבוא עם הזמן, ובקלות אפשר להגיע אלי לחנות ולקבל הדרכה קלה.
עוד דבר שכדאי לדעת - קל יותר לקשור מטפחות שהבד שלהן דק, מאשר מטפחות שעשויות בד עבה".  

מה היית מציעה למי שמתחילה ללכת עם כיסויי ראש?

"ראשית תלכו על מטפחות פשוטות בצבעים שונים, ולהתאים להם סרטים בצבעים שונים ומעוצבים. זה מה שהופך את המטפחת הפשוטה למטפחת מעוצבת. כדאי מאוד לקנות מטפחות בצבעים בסיסיים שמתאימים לכל בגד, (למשל צבעי שחור, לבן, ואפור). להביא איתך את הבגד שאת מחפשת לו כיסוי ראש, במיוחד אם את רוצה להתאים אותו לאירוע מיוחד. יש לכבס את המטפחת ביד, כדי לשמור על הצבע, כך גם עם מטפחות בשילוב תחרה.
מטפחות מבד כותנה גמיש, יותר עמידות בכביסה. כדאי להגיע בפעם הראשונה שאת קונה כיסוי ראש, עם חברה טובה שאת מרגישה איתה בנוח, ואת יודעת שיש לה טעם טוב, והיא תייעץ לך כמו שצריך. כדאי לשמוע ולהתייעץ במוכרות שבדרך כלל מבינות עניין. חשוב מאוד לקנות סרט מונע החלקה, זה חלק בלתי נפרד מקשירת המטפחת. נכון שהתכשיטים לכיסויים לא זולים במיוחד, אבל בל נשכח שהם אלו שעושים את ההבדל הדק בין מטפחת פשוטה למשהו אצילי".

תגיות:צניעותכיסוי ראשנשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה