הרב יצחק זילברשטיין

הבחור המתקרב הגיע עם אביו אל רב המדרשה ל’דין תורה’

אני מרגיש שאם אכריע לטובת האב, אני עלול להפסיד הבחור שלי, שרק בימים האחרונים החל בצעדיו הראשונים בתשובה, ואם אפסוק נגדו, יתכן וירגיש שהרב 'בגד' בו

אא

להלן מכתב שהגיע אל מו"ר שליט"א, מאת רב מדרשה לצעירים מתקרבים:

בחור חמד, מצטיין בלימודיו בתיכון, החל להגיע בימים האחרונים אל המדרשה לצעירים.

יום אחד הודיע הבחור לאביו, שבכוונתו לקנות אופנוע. האב התנגד לכך בתוקף, וטען שזה מסוכן, כי הבן דוהר במהירות. לאחר ויכוחים ממושכים, האב, שעדיין אינו שומר מצוות, הציע לבנו: 'הרי אתה הולך ללמוד אצל הרב שלך במדרשה, הבה וניגש אליו ונשאל את פיו כיצד לנהוג, ומה שיחליט, יהיה מקובל על שנינו'.

הבחור שמח בליבו, כי היה בטוח שהרב, ידידו הטוב, יהיה לצידו.

ובכן, השניים ניגשו אלי ושטחו את דין התורה שלהם, וביקשו לשמוע ממני הכרעה בויכוח שביניהם... עמדתי בפני התלבטות גדולה; מצד אחד, אני מרגיש שאם אכריע לטובת האב, אני עלול להפסיד הבחור שלי, שרק בימים האחרונים החל בצעדיו הראשונים בתשובה, ואם אפסוק נגדו, יתכן וירגיש שהרב 'בגד' בו, וקיים חשש שיפסיק להתחזק ולהגיע לשיעורים במדרשה.

מצד שני, כיצד אקח על עצמי את האחריות על חייו של הבחור, שעלול להסתכן ברכיבה על כלי מסוכן כל כך?! כיצד אפוא יש להכריע בשאלה זו של 'פיקוח הגוף' מול 'פיקוח הנפש'?...

השיב הרב יצחק זילברשטיין שליט"א:

הרב חייב לתת עצה טובה לשואלים אותו, ואם נראה לרב שהנסיעה של הבחור באופנוע מסוכנת, אסור לו לייעץ שיקנה אופנוע, ואף אם קיים אצל הרב ספק אם הבחור נוהג באופן מסוכן או זהיר, עליו להשיב שלא ירכב על האופנוע, כי הוא כלי מסוכן מאוד, והנסיעה בו כרוכה בחשש סכנה.

ועל אף שקיים חשש שהתלמיד יפסיק לבוא לשיעורי תורה, בכל זאת על הרב לייעץ שלא לקנות את האופנוע, כי המשפט לאלוקים הוא, ואי אפשר לעבור עבירה כדי לזכות במצוה!

לרכישת הספר "ופריו מתוק" בהידברות שופס, הקלק כאן.

תגיות:ופריו מתוקהרב יצחק זילברשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה