חדשות בארץ

משרד המשפטים האמריקני: לא נתנגד לשחרור פולארד

משרד המשפטים של ארצות הברית אינו מתכוון להגיש בקשה להאריך את מאסרו של המרגל הישראלי יהונתן פולארד, שצפוי להשתחרר בעוד כארבעה חודשים

אא

שרת המשפטים האמריקנית, לורטה לינץ', אישרה כי משרד המשפטים של ארצות הברית אינו מתכוון להגיש בקשה להאריך את מאסרו של המרגל הישראלי יהונתן פולארד, לאחר שזה יסיים בנובמבר הקרוב 30 שנות מאסר.

החוק האמריקני קוצב את עונשו של נידון למאסר עולם ל-30 שנות מאסר, אם לא מוגשת בקשה להארכת המאסר מטעם משרד המשפטים. כלומר, אם לא יחול שינוי דרמטי בשל התערבות גורמים בכירים אחרים בממשל ובקהיליית המודיעין, פולארד ישוחרר מכלאו 30 שנה לאחר שנכנס אליו, בעוד כארבעה חודשים -ט’ בכסלו תשע"ו.

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

השרה לינץ’ התייחסה לדיווח ב'וול סטריט ז'ורנל', לפיו שחרורו הקרב של פולארד נועד להפגת המתיחות ביחסי ישראל-ארצות הברית, בצל הסכם הגרעין עם איראן, שדרדר את היחסים המדיניים בין ירושלים לוושינגטון לרמת שפל חסרת תקדים. "זו הייתה צריכה להיות באמת חשיבה לטווח ארוך מצד אלו שלפני 30 שנה גזרו את דינו של פולארד ותזמנו את תאריך שחרורו עם ההסכם עם איראן. אם הם הצליחו לעשות דבר כזה, הרי שזה מרשים...", אמרה שרת המשפטים האמריקנית בציניות.

פרשת פולארד היתה אחד מרגעי השפל הגדולים ביחסי ישראל-ארה”ב. ב-1985 נעצר ג’ונתן  פולארד בידי לשכת החקירות הפדרליות של ארצות הברית (ה-FBI), לאחר שנחשד בהעברת כמות עצומה של מסמכים ביטחוניים מסווגים לישראל. פולארד נידון למאסר עולם עם המלצה שלא לשחררו לעולם.

הפרשה המביכה העיבה מאוד על יחסי ישראל-ארה"ב, ויצרה משקע עמוק שעד היום לא נוקה. לאורך השנים, עמדה קהיליית המודיעין האמריקנית כחומה בצורה נגד הניסיונות האדירים להביא לסיום הפרשה, והתנגדה באופן עקבי לשחרורו. ההתנגדות היתה נחרצת, למרות שמרגלים בכירים מפולארד, שגרמו נזק עצום לארה”ב, שוחררו לאחר שריצו עונש קל בהרבה.

כאמור, לאחר 30 שנה, ישוחרר בס"ד המרגל הישראלי מהכלא האמריקני.

תגיות:יונתן פולארדשחרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה