ונשמרתם

מדריך הישרדות: מה לעשות במקרה של היחנקות?

לפעמים משהו נתקע בגרון ולא יוצא למרות שיעולים נמרצים. מה תעשו במקרה כזה כדי להציל את עצמכם מחנק. מידע מציל חיים

אא

כשמשהו נתקע בגרון וחוסם את דרכי הנשימה שלנו, הרפלקס הטבעי הוא להשתעל ולנסות להוציא אותו החוצה. בדרך כלל, שיעולים נמרצים בכל הכוח יצליחו לחלץ את מה שנתקע בגרון. התכופפות תוך הטיית הראש למטה תסייע גם היא. אבל מה עושים אם זה לא מספיק, ואתם נמצאים לבד ואין מי שיעזור לכם?

בקורסים של עזרה ראשונה לומדים כיצד לבצע את תמרון היימליך- תמרון לפתיחת נתיב אוויר החסום על ידי גוף זר באמצעות הגברת הלחץ בחלל הבטן ובבית החזה. התמרון נעשה באמצעות לחיצת הבטן על הסרעפת ודחיקת האוויר בריאות בלחץ החוצה. בוידיאו להלן תוכלו לראות הדגמה כיצד יש לבצע תמרון היימליך.

כאשר מטפלים במישהו אחר, כאמור, המטפל נמצא מאחורי המטופל ומפעיל לחץ על הסרעפת עם שני אגרופים המונחים זה על זה. אבל יש שתי דרכים לבצע תמרון היימליך על עצמכם כדי לפתוח נתיב אוויר.

1. קפצו יד לאגרוף, הניחו את האגרוף מעל הטבור, תמכו באגרוף שנוצר בעזרת היד השנייה, ודחפו בחוזקה את האגרוף לתוך הסרעפת בדחיפות קצרות וחזקות – נסו בערך חמש דחיפות כאלה.

2. הישענו לעבר שולחן או משענת כיסא חזק והחזיקו בו, ואז 'השליכו' את הבטן העליונה מספר פעמים לעבר קצה השולחן/כיסא כדי ליצור את הלחץ על הסרעפת. במקרים רבים, זו אופציה קלה יותר לאנשים שנחנקים וזרועותיהם לא חזקות מספיק כדי לבצע את התמרון בדרך הראשונה.

חשוב: תמרון היימליך נועד להציל אתכם מחנק מידי, אבל הוא לא נטול סיכונים. גם אם האובייקט התקוע בגרון השתחרר וחזרתם לנשום עליכם לפנות מיד לטיפול רפואי כדי לבדוק האם הטכניקות בהם השתמשתם כדי לפתוח את נתיב האוויר לא גרמו דימום פנימי בבטן. 

 

תגיות:מדריך הישרדותחנקשיעול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה