שו"ת עין הרע

האם עין הרע יכול להשפיע גם אם לא מגיע לנו? מה לעשות אם כבר סיפרנו על הריון בתחילתו? והאם גידול דגים בבית יכול למנוע עין הרע? שו"ת שיעשה לכם עין טובה

אא

שלום. צפיתי בהרצאה בנושא עין הרע, והבנתי שכל אדם יכול להזיק ולהינזק מעין הרע. מאידך אני יודע שכל מה שקורה איתנו זה משמים, שהכל מכוון מלמעלה ושאין שום מקרה וכו´. אם כך, האם יכול להיווצר מצב שבו לאדם לא מגיע לסבול, ולמרות זאת הוא סובל מעין הרע, כך שנוצר מצב שאדם נתון כביכול בידי אנשים שיכולים לפגוע בו לרעה מבלי שמגיע לו לסבול משמים? או שעין הרע זו רק אחת מהדרכים של ה´ לתת לאדם ייסורים, ואם לא היו מגיעים לו ייסורים אז העין הרע לא הייתה יכולה לשלוט בו? 
שלום וברכה. החזון איש כותב שאי אפשר להזיק לאדם בעין הרע ללא שנגזר עליו במרומים.

קראתי לחש לביטול עין הרע של מרן החיד"א מספר סגולות שיש לי בבית, מכיוון שאני מרגיש שעושים לי הרבה עין הרע. האם אחרי שאני עושה את הלחש הזה אני מוגן לתמיד מעין הרע, או שמא זה רק מבטל את העין הרע שכבר יש לי?
שלום וברכה. יש לעשות זאת מפעם לפעם בעת שחשים צורך, אבל לא להפריז בכך. כמדומני שאחת לשלושים יום זה מספיק.

שלום כבוד הרב! אני מאמין כי הכל בידי שמיים, חוץ מיראת שמיים. השאלה שלי היא האם אדם שעשה על אחר עין הרע - האם גם זה בידי שמיים?
מכיוון שאפשר לאדם להתגונן מעין הרע על ידי אמונה חזקה, הרי שהניזוק מעין הרע ולא התגונן באמצעי התורה מכך, זוהי תוצאה בגין מעשה התלוי בבחירה. ושוב חזרנו ליראת שמיים, שהעניין הזה אינו בידי שמיים אלא בידי אדם.

שלום וברכה. אני בת 29 ובתחילת הריוני. לא יודעת איך, אבל יצא שסיפרתי לאנשים רבים את עובדת הריוני עוד לפני החודש השלישי. זה לא מתאים לי בדרך כלל, ועכשיו סבתא שלי מאוד כועסת עלי ואומרת שמה שעשיתי אסור. אני ממש מפחדת ומתחרטת שסיפרתי. מה אתה אומר על כך, כבוד הרב? 
שלום. אין איסור הלכתי לא לספר, ולכן אם סיפרת לא קרה שום דבר. אומנם מנהג טוב וראוי לא לספר עד החודש השלישי ויש שנוהגים עד החמישי. לא לספר עד החודש השלישי או החמישי פירושו לא להודיע מעצמך לאנשים או קרובי משפחה (חוץ מאמך, כדי שהיא תסייע לך בכל השלבים של ההתמודדות הנפשית). לאחר אותה תקופה ניתן לשוחח על ההריון עם אחרים, אבל רצוי לא להרבות ולא לפתוח את הנושא בכל הזדמנות, ויש לדבר כמה סיבות: 1. עין הרע. הריון ולידה יכולים לגרום לאנשים שאינם חפצים בטובתך או צרי עין להרהר ברעתך ולקנא. 2. נאמר בגמרא "אין הברכה שורה אלא על הסמוי מהעין". כיון שזה מצב שבו התינוק מתפתח, אנחנו זקוקים לברכה ולסיוע שהכל ילך כשורה. כאשר זה סמוי מעין אנשים אחרים - הברכה שורה יותר. 3. יש טעמים לפי הקבלה, אחד מהם נזכיר – דיבור על משהו מעורר משמיים מעין התבוננות נוספות האם כדאי באמת לתת את הדבר או אולי לא. אך בכל אופן, אם סיפרת לא צריך להיכנס לחששות, ובעזרת השם תלדי בשעה טובה ומוצלחת.

האם יש עניין לגדל דגים בבית לסימן טוב או נגד עין הרע? 
אין עניין.

שלום רב, בחוה"מ סוכות נסענו לצפון, והיינו בקבר רבי מאיר בעל הנס. בכניסה היה אדם דתי (מכר של אבא שלי) שעורך טקסים להסרת עין הרע באמצעות עופרת. הוא עשה לנו את הטקס, ובשלב הראשוני שרף כל מיני חומרים על מין פלטה. אח"כ זרק מים על הרצפה, ואני ובעלי היינו צריכים לעקוף את המים. בשלב השני, נכנסנו לחדר שבו ישבנו על כסאות. הוא שם עופרת בתוך סיר (אני חושבת שהיו בו מים וכל מיני דברים). הוא כיסה אותנו בסדין, והיה פיצוץ כזה גדול של העופרת מעל הראש שלנו. היו עוד כמה דברים, אבל אני לא זוכרת בדיוק. מה שכן, אני זוכרת שהרגשתי שזה היה ממש עוצמתי.
רציתי לדעת - האם יש אמת בטקס הזה, ואם כן, מה המשמעות שלו? יש לציין שאנחנו מנסים במשך זמן די רב להיכנס להיריון, אז רצינו לדעת האם לדעת הרב יש השפעות לטקס הזה (אולי מבחינת עין הרע...). תודה רבה וישר כוח. 

שלום וברכה. הרבה דמיון היה שם. כל הטקס היה מיותר. אני מקווה שהוא אכן יודע איך מסירים עין הרע באמצעות העופרת, שהיא אכן סגולה נכונה ובדוקה, ללא צורך בסדינים וכו´.

(התשובות ניתנו על ידי הרב מנשה ישראל והרב בנימין שמואלי, לוקטו ונערכו ממדור השו"ת באתר הידברות)


 

תגיות:עין הרעמיסטיקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה