בריאות ותזונה

מדענים ממכון וייצמן הצליחו להוכיח קשר בין חוש הריח לאוטיזם

האם בקרוב נצליח לעצור את האוטיזם בשלביו המוקדמים? תשאלו את מדעני מכון וייצמן, שהצליחו למצוא ולהוכיח קשר ישיר בין קשת הבעיות ההתפתחותיות המאפיינות את האוטיסט, לבין חוש הריח שלו

אא

מזה שנים ספורות שהרפואה הקונבנציונאלית מנסה למצוא את הקשר בין חוש הריח לאוטיזם, אולם רק לאחרונה הצליחו חוקרים ישראלים ממכון וייצמן - לא רק להוכיח את קיומו של הקשר הזה, אלא אף לאשש אותו. "אנחנו נוטים לשאוף עמוק כשאנחנו נתקלים בריח נעים, ולקחת שאיפה קטנה יותר כשנתקלים בריח רע", אומרת לירון רוזנקרנץ, סטודנטית ממחלקת נוירוביולוגיה, שהשתתפה במחקר ביחד עם פרופ' נעם סובל. "מתברר שהתופעה הזו קשורה לפעילות של הצרבלום - איזור במוח שקשור, בין היתר, לאוטיזם".

היות והרפואה עדיין לא התחקתה אחר בדיקה חד משמעית לאבחון אוטיזם, מיותר לציין כי אתגר גדול עמד בפני החוקרים: באמצעות עיבוד הנתונים במחשב, יצרו החוקרים אלוגריתם מיוחד שהצליח לזהות את בעיות האוטיזם בהתבסס על תגובות ריח בלבד, בלמעלה מ-80% מהמקרים. תוצאות המחקר, שהתפרסמו לאחרונה בכתב עת מדעי בשם Current Biology, מוכיחים כי יש אוטיסטים מגיבים לריח (בין אם הוא נעים ובין אם לא), ממש כשם שמגיב אדם שהתפתחותו מוגדרת כתקינה.  

מה זה אומר? זה אומר שהודות לממצא הזה, ייתכן והשלב לגילוי האוטיזם יתחיל מגילאים ממש מוקדמים' ובכך יאפשר להורים ולמורים, להיערך מבעוד מועד עם טיפולים שונים לחיזוק ושיפור ההתפתחות התקינה.  

תגיות:אוטיסט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה