חדשות בעולם

ברוב מוחץ: אזרחי יוון אמרו "לא" לתוכנית החילוץ האירופית

ניצחון מרשים לציפראס, ראש ממשלת יוון, מנהיג מפלגת השמאל הקיצוני: 60% מקרב אזרחי יוון הצביעו נגד תכנית החילוץ האירופית

אא

עם ספירת הקולות עולה כי רוב של כ-60% מקרב אזרחי יוון מסרבים להמשך תכנית החילוץ של האיחוד האירופי, שכללה צעדי צנע נוקשים שהוטלו על אזרחי המדינה בשנים האחרונות.

מדובר בניצחון מרשים של ראש ממשלת יוון ציפראס, מנהיג מפלגת השמאל הקיצוני, אשר נבחר לתפקידו לפני כחצי שנה על רקע המשבר הכלכלי הקשה. מאז נבחר לתפקידו מוביל ציפראס קו נוקשה של התנגדות לתנאים שהוכתבו על ידי מדינות אירופה החזקות, בתמורה לחבילת החילוץ הגרנדיוזית.

ראש הממשלה ציפראס הכריז אמש (א) עוד בטרם ספירת הקולות כי “מחר נצא לדרך חדשה”. לדבריו, “הדרך שלנו תוביל אותנו חזרה לערכים שעליהם נבנתה הדמוקרטיה והסולידריות באירופה. יוון אינה מתכוונת לצאת מגוש האירו, אלא רק לשפר את התנאים בהסכם מול הנושים".

ברחובות אתונה התקהלו רבבות בני אדם לחגיגות הניצחון של מחנה ה”לא”. החוגגים, רובם צעירים, חוגגים את מה שהם מגדירים כ”השבת הכבוד הלאומי” לאחר מספר שנים של משטר כלכלי נוקשה בהשגחת ברלין ותחושות קשות של השפלה לאומית, כולל אסוציאציות חוזרות ונשנות לכיבוש יוון בידי הגרמנים במלחמת העולם השנייה.

במקביל, כלכלנים בעולם מזהירים מפני חוסר יכולתה של ממשלת יוון לעמוד בתשלומים לנושים הגדולים, להם היא חייבת מאות מיליארדי אירו. מצב זה עלול להוביל לפרישתה של המדינה מהאיחוד האירופי ובהמשך למצב של פשיטת רגל ולכאוס מוחלט. אולם אין ספק שהמשא והמתן יימשך, גם לאחר שיוון אמרה “לא” להצעה הנוכחית שהונחה בפניה ואשר הוגדרה על ידי גרמניה כסופית בהחלט.

למרות שהצבעת ה”לא” היא הימור מוחלט, מדובר בהצבעת ייאוש, מתוך תחושה ש”לא יכול להיות יותר גרוע".

תוצאות האמת בהן ניצחו המתנגדים בפער גדול מאוד, מורה כי רגש הכבוד הלאומי הוא זה שפעל מאחורי הפרגוד וגבר על תרחישי האימה החוזים קריסה מוחלטת של יוון עם יציאתה מגוש האירו.

תגיות:יוון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה