נתי רביץ: "ערוץ שלא מוכר לצופיו עגל זהב"

נתי רביץ מתרגל לביתו הטלוויזיוני החדש, ערוץ הידברות, ומתכונן לקראת עליית תכנית האירוח בהגשתו, "עונג שבת". בראיון עם אוה אליאסוב הוא מספר על תהליך ההתחזקות שלו, ומשווה בין ערוץ הידברות לערוצים אחרים

אא

שלומי שבת, קובי אוז, ישי לפידות, חיים ישראל ושולי רנד הם רק חלק מרשימה ארוכה של אורחים שפוקדים את אולפן הצילומים של ערוץ הידברות בימים אלה. סביב שולחן שבת, שעליו פמוטים ויין לקידוש, מארח השחקן נתי רביץ ("כסף קטלני", "לחיי האהבה", "מילואים", ועוד) אומנים ואנשים מהמגזר העסקי שבאים לעשות כבוד לשבת. התוכנית החדשה תעלה לאוויר בעוד שבוע, ב-7 בינואר, 22:00, יחד עם תוכניות מרעננות נוספות לרגלהעונה החדשה שמשיק הערוץ. 


רגע לפני עלייתה לאוויר של "עונג שבת", תפסנו את רביץ לראיון קצר. "זה מאוד מרגש", הוא אומר כבר בהתחלה, כשאנחנו שואלים אותו על החיבור הטלוויזיוני הראשון שלו ליהדות. "זו התנסות חדשה וזן חדש של אנשים שאני נפגש איתם על הסט. שנית, התכנים מרתקים. השבת היא אחת המתנות היפות ביותר שהעניק לנו הקב"ה. אני זוכה להעמיק בה, וככל שאני עושה זאת - אני מגלה שזה מקור בלתי נדלה, כמו מעיין נובע. עם הזמן ההנאה רק הולכת וגדלה, בניגוד לכל הנאה גשמית אחרת, שככל שגובר השימוש בה - כך קטנה ההנאה".


זה לא סוד שאתה עובר תהליך רוחני מעניין בשנים האחרונות. איך זה התחיל בעצם?
"זה התחיל בלידה של הבן שלי. אין זה המקום לפרט מה היה שם, אבל זו הייתה התגלות אלוקית, והיא הדליקה את הניצוץ. מאז אותו רומן הולך ומתהדק בקצב מתון עם הרבה התבוננות ואהבה. ככל שההתקרבות גוברת - כך גוברות גם הסקרנות והפליאה, ומתגלים מרחבים חדשים".


איך הסובבים אותך - חברים, משפחה, קולגות - מגיבים לתהליך?
"חלק מהאנשים מקבלים את זה למרות שהם לא ממש מבינים. חלק מרימים גבה, חלק מאמינים שזהו טרנד בר חלוף, ויש כאלה שאפילו מקנאים. אבל הרוב המוחלט אוהבים את מה שאני עובר כי הם רואים שזה עושה לי טוב, ומפרגנים לתהליך למרות הקושי לקבל שינויים אצל אדם אהוב".


התוכנית החדשה, "עונג שבת", תעלה לשידור בעוד שבוע, כאמור, ובה יארח רביץ שלל אורחים מעניינים. "באופן קבוע יתארח הרב יצחק גבאי, שמעניק היבט תורני וקבלי על הפרשה", הוא מספר.

"בנוסף יופיע ילד מקסים ומוכשר העונה לשם אבישי רוזן, שמעבר להיותו אחד הסולנים של להקת הקינדרלך יביא דברי תורה על הפרשה. בנוסף, בכל תכנית מצטרפים שחקן או זמר ואדם מהמגזר העסקי שמביאים את הזווית שלהם על השבת, וכך מתנהלת שיחה ערה, מרתקת, מרגשת ולרוב מצחיקה. יש גם חידה שבועית נושאת פרסים הקשורה לפרשת השבוע, הדלקת נרות עם נשים רבות ברחבי הארץ, ובסוף כל תכנית קוראים כולם יחד, בו זמנית, פרק מספר תהילים שהרב זמיר כהן מפרש".


אתה נוהג לשאול את האורחים שלך מה השבת עושה להם. אני רוצה לכוון את השאלה הזו הפעם אליך: מה השבת עושה לך? איך אתה מעביר אותה?
"השבת היא אחד החסדים הגדולים ביותר שהקב"ה העניק לנו ברוב טובו וחסדו. בכל שבוע ישנו מקטע מסוים שנמשך קצת יותר מיממה, שבו אני מתנתק מההתמכרויות היומיומיות שלי ומקדיש את הזמן למנוחת הגוף והנפש. אני נכנס למהות הפנימית שלי ומתבונן, לומד את עצמי, אוכל טוב, לומד תורה ומתפלל בבית כנסת וכן הלאה. זו הזדמנות לתקשורת נוספת עם בוראי. אין לתאר כמה אור הלימוד הזה מכניס בי. כל השבוע אני נמצא בציפייה ליום שבת קודש".


מה ההבדל, אם בכלל ישנו לדעתך, בין ערוץ הידברות לערוצים השונים בהם עבדת עד כה?
"בערוץ הידברות, בניגוד לערוצים אחרים, אין תקציב לארוחת צהרים אפילו בכלים חד פעמיים (צוחק). אבל בלי להישמע מליצי וקלישאתי - בערוץ הידברות יש נשמה. ישנם שם אנשים מאד איכותיים המשתכרים מעט, אבל פועלים מתוך תחושת שליחות נדירה, ומרגישים שהם נושאים בזכות גדולה להיות הערוץ היחיד שלא מוכר עגל זהב כדי לזכות ביותר ויותר צופים, אלא עסוק כל כולו בקירוב לבבות ואהבת ישראל. בימינו זה באמת נדיר".

תגיות:נתי רביץערוץ הידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה