חדשות יהדות

האם נחשף שעון הגאולה של הבבא סאלי?

שעונו של הבבא סאלי מוצע למכירה פומבית בבית המכירות "קדם". ייתכן וזהו שעון הגאולה שהועבר לרב מרדכי אליהו זצ"ל

אא

בימים אלו נחשף פריט נדיר ומיוחד בירושלים: שעון הכיס של הבבא סאלי שהיה בשימושו בימי חייו. מדובר בשעון כיס עשוי זהב, כשבצדו האחורי חרוטה מונוגרמה עם שתי אותיות לא ברורות (ייתכן CG). השעון יועמד למכירה פומבית בבית המכירות "קדם" בירושלים, בעוד כשבועיים.

ייתכן ושעון זה הוא "שעון הגאולה" של הבבא סאלי, שהוא בעל משמעות נסתרת הקשורה לבוא המשיח. האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא שליט"א, בנו של הבבא סאלי, סיפר בזמנו כי אביו בא אליו בחלום כמה פעמים בדרישה למסור את השעון לרב מרדכי אליהו זצ"ל, שכן הדבר יביא לזירוז ביאת המשיח, במידה ויענוד אותו. עוד נטען שהשעון מורה על הגאולה אם יגיע לשעה היעודה – 12. במקביל, חלם אף הראשון לציון, הרב הגאון מרדכי אליהו זצ"ל, את אותו חלום מספר פעמים ובעקבות זאת החליטו השניים לעשות מעשה. השעון הועבר לרב אליהו ששמר אותו בחיקו והלך עימו לכל מקום. בנוסף הועברה גלימתו של הבבא סאלי, אותה תפר במיוחד לקראת בואו של המשיח, לרב מרדכי אליהו.

מבית המכירות הפומביות "קדם" נמסר כי השעון המוצע למכירה עורר עניין עצום. "השעון מהווה פריט היסטורי ופיזי יוצא דופן בייחודו בשל העובדה שהיה שייך לבבא סאלי עצמו. השעון שימש את הבבא סאלי במהלך סדר יומו הקדוש, לאומדן זמן התפילות ולימוד התורה. כבר עם פרסומו בקטלוג שלנו תמורת מחיר פתיחה של 20,000 שקלים הוא עורר ענין עצום, שכן הוא מהווה כלי להתקרב לקדושתו של הצדיק", נמסר מבית המכירות הפומביות.  

תגיות:הבבא סאליהרב מרדכי אליהוגאולה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה