לאישה

אוה הכימיאן מציגה: המדריך (הלא מלא) לעמידה מול קהל

את מרצה בפני נשים את סיפורך האישי, מאמנת נשים להצלחה, עובדת מול לקוחות רבים, מוסרת שיעורים במדרשה או משמשת כמורה בבית ספר. כל אלו דורשים המון ידע ושליטה בתכנים. אבל מה עם המסרים הלא מילוליים שלך? 10 טיפים שכל מי שעומדת מול ציבור צריכה לדעת לא לעשות!

אא

1. הימנעי מנגיעות תכופות בפנים ובמיוחד באזור הפה והאף - זה משדר חוסר אמינות.

2. הימנעי משימוש באצבע המורה כלפי אדם ספציפי בקהל - זה משדר האשמה.

3. הימנעי מלזוז יותר מידי על הבמה. רווחת הנחה מוטעית בציבור שהתנועה מעודדת את ערנות הקהל. זה נכון, אך במידה. תזזיתיות-יתר תגרום להסבת תשומת הלב לתנועה, במקום התמקדות במסר של השיעור.

4. הימנעי מביגוד צעקני, רועש או מרושל. גם זה, כמו בסעיף הקודם, "גונב את ההצגה". במקום להקשיב לך, הקהל יהיה עסוק בלהבין למה חשבת שהחגורה מתאימה לשמלה שלבשת.

5. הימנעי ממונוטוניות בטון הדיבור שלך. גם אם הכנת שיעור או הרצאה מאלפת, מונוטוניות היא רצח בדם קר של כל הרצאה.

6. הימנעי מלנדוד עם העיניים בכל מקום מאשר בקהל שלך. זה משדר מסר של "אני לא ממש אתכם".

7. הימנעי מלספר בדיחות אם את גרועה בהן. זה נכון שממליצים לתבל הרצאה בהומור, אבל אם את לא מאלה שיודעים לספר בדיחות - אל תתחילי עכשיו.

8. הימנעי משיכול רגליים - זה משדר שיש עוד דברים שצריכים להיאמר ולא נאמרו.

9. הימנעי ממילות פקק. זה לא קשור למסרים בלתי מילוליים. זה דווקא מילולי ביותר אך הייתי חייבת. מילים כמו " זה כאילו... כזה... אז זהו וכו'... מילים שאנו אומרים אותן הרבה במהלך השיעור רק כדי "לסתום חורים", מכירות את זה? אז זהו, לא להשתמש.

10. ודבר אחרון חביב - הימנעי מהלקאה עצמית, וקחי כל טעות שקרתה לך במהלך שיעור או הרצאה שמסרת - לצורך התייעלות. "איזו יופי שפעם שעברה קרה כך וכך, למרות אי הנעימות, למדתי שבפעם הבאה...".  טיפ שנכון לחיים עצמם באופן כללי, ובוודאי להתייעלות במתן פרזנטציות.

מרתון בנושא "הופעה בפני קהל" לנשים ונערות יתקיים בבני ברק ובירושלים בתאריכים 14.7 ו-21.7. לפרטים נוספים הקליקו כאן. המייל של אוה הכימיאן: eva.hakimian@gmail.com

תגיות:נשיםקהל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה