סמארטפונים ואינטרנט

סליחה, מה מספר הטלפון של אימא שלך?

דור האינטרנט, אומרים חוקרים, סובל מ'אמנזיה דיגיטלית'

אא

אם גם אתם מתקשים לדקלם את מספרי הטלפון של ההורים, החברים, ואפילו של בן או בת הזוג שלכם, אתם לא לבד. מחקר חדש של מעבדת קספרסקי האמריקאית טוען כי מספר גדל והולך של אנשים בעולם המערבי סובלים מ'אמנזיה דיגיטלית'. במילים אחרות, הם לא זוכרים דברים רבים שדוד ההורים שלהם זכר בהחלט: לא רק מספרי טלפון של אנשים קרובים, אלא גם  מה עשינו בדיוק אתמול, עם מי דיברו שלשום, ומה הכתובת של המסעדה האהובה עלינו. אנשים פשוט לא זוכרים דברים שהם חושבים עליהם כנמצאים במרחק קליק או שניים במחשב או בטלפון.

"האפקט של גוגל מתפרש מעבר מציאת עובדות ברשת, וכולל מידע אישי שצרכנים מרשים לעצמם לשכוח כי הם יוכלו למצוא אותו שוב בקלות אונליין". 91% מהמשתתפים במחקר אמרו שהם משתמשים באינטרנט בתור 'שלוחה של המוח שלהם', בעוד 44% אמרו שהטלפון החכם משמש כזיכרון שלהם – כל מה שהם צריכים לזכור נמצא ישר בתוך הכיס שלהם.

"בחברות רבות, גישה לאינטרנט היא דבר יציב כמו גישה לחשמל או למים זורמים" אומרת ד"ר קתרין מילס מהמכון למדעי המוח וקוגניציה באוניברסיטת לונדון. "יהיה מעניין לבדוק האם אנשים במקומות בהם לא ניתן לסמוך על החיבור לאינטרנט מרגישים וצורך גדול יותר לזכור פרטי קשר או עובדות".

תגיות:אינטרנטזכרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה