חדשות בארץ

"על הרוגי מלכות, לא ימחל הקב"ה - וינקום בחוזקה"; דברי תורה וסרטון קורע לב

אמש הובא למנוחות הקדוש מלאכי משה רוזנפלד. דבריו המעוררים של הרב שלמה לוינשטייין מעניקים נוחם ומרפא לפצע המדמם

אא

הרב שלמה לוינשטיין מבאר את הפסוק ביואל (ד', כ"א) "ונקיתי דמם לא נקיתי". הפסוק מהווה חלק מתפילת "אב הרחמים", הנאמרת מדי שבת בבוקר לאחר קריאת התורה. הרב לוינשטיין מתאר רבים המתקשים להבין את פירושו של הפסוק: האם "ונקיתי"? או "לא נקיתי"?

התשובה, לדברי הרב לוינשטיין, נמצאת בגמרא במסכת ראש השנה (כ"ג, ע"א) "אמר רבי יוחנן כל שיטה ושיטה שנטלו נכרים מירושלים עתיד הקדוש ברוך הוא להחזירם לישראל". רבי יוחנן מבטיח שהקדוש ברוך יפצה את עם ישראל על כל צרה, קטנה כגדולה, שנגרמה להם על ידי הגויים. בהמשך הגמרא מוסיף רבי יוחנן: " אוי להם לעובדי כוכבים שאין להם תקנה, תחת רבי עקיבא וחבריו מה אביא?" כלומר, הקדוש ברוך הוא לא יסלח להם ולא יבליג על רציחתו של רבי עקיבא ושאר חבריו, שהם הרוגי מלכות שבכל הדורות, אלא ינקום את נקמתם בחוזקה.

תוך שהוא משתמש במאמר הגמרא הנ"ל, מבאר הרב לוינשטיין בהתרגשות שזוהי כוונת הפסוק: "ונקיתי, דמם לא נקיתי". כלומר: "את כל הצרות שגרמו עובדי הכוכבים לעם ישראל, הקדוש ברוך הוא ינקה מהם, אך על הרוגי מלכות, לא ימחל להם הקדוש ברוך הוא וינקום בחוזקה את נקמתו, וזהו ביאורו של המשך הפסוק "דמם – לא נקיתי"", דברי הרב לוינשטיין.

האבא אליעזר סופד לבנו (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)האבא אליעזר סופד לבנו (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

הרב מוסיף ומציין את דבריו של הזוהר על פרשת בראשית, על פי הזוהר, יש בשמים שבעה היכלות, ובהיכל הרביעי זוכים ונמצאים אותם הרוגים שנהרגו על קידוש ה', "ומשיח בגן דוד נכנס להיכל זה ולובש לבוש ובו רשומים צורותיהם של כל אלו שנהרגו על ידי הגויים. אחר כך ממשיך המשיח אל הקדוש ברוך הוא ונחקקת צורתו של ההרוג לתוך לבוש המלכות של הקדוש ברוך הוא". הרב לוינשטיין מוסיף כי בהמשך דבריו של הזוהר מבוא כי "את לבוש זה עתיד הקדוש ברוך הוא ללבוש כדי להתנקם בגויים, ועל כך נאמר "ידין בגויים מלא גוויות", כלומר, הקדוש ברוך הוא ידון את הגויים בלבוש מלא גוויות".

מדברי הזוהר עולה כי הקדוש ברוך הוא ידון את המרצחים צמאי הדם בלבוש עליו חקוקים דמויותיהם של ההרוגים על קידוש שמו: דני גונן הי"ד, מלאכי משה רוזנפלד הי"ד ועוד רבים מספור שנהרגו למען שמו.

הגאון רבי אלעזר מנחם מן שך זצ"ל, ראש ישיבת פוניבז', שלח מכתב תנחומים למשפחה שבנם נהרג וכתב שם כי "ראשית כל על האדם לשנן ולחזור לעצמו כי "יש דין ויש דיין" ו"הצור תמים פועלו" והאדם קטן מלהבין זאת".

ימים קשים עוברים על עם ישראל בימים אלו. אויבינו צמאי הדם רוצחים בנו ללא רחם, ולנו אין על מי להישען אלא על אבינו שבשמים.

הנה מתקרבים ימי בין המצרים, ימים המסוגלים לגאולתו של עם ישראל. הבה נתלכד בתחינה לבורא עולם שיתקיימו בנו בהקדם פסוקי הנחמה ונזכה לראות בנקמה האמתית, בה ינקום בורא העולם בעצמו את עלבוננו.

תגיות:הלוויהטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה