בריאות ותזונה

הקץ לזריקות: מדבקה חכמה מספקת אינסולין באופן אוטומטי

מדבקה חכמה שנצמדת לעור, עוקבת אחר רמות הגלוקוז בדם ומספקת אינסולין באופן אוטומטי באמצעות מאות מיקרו-מחטים, לפי דרישת הגוף

אא

האם הגיע הקץ לזריקות הכואבות שנאלצים להזריק לעצמם מדי יום חולי הסוכרת? מדענים המציאו מדבקה חכמה שנצמדת לעור, עוקבת אחר רמות הגלוקוז בדם ומספקת אינסולין באופן אוטומטי באמצעות מאות מיקרו-מחטים, לפי דרישת הגוף.

המחקר התפרסם בכתב העת Proceeding of the National Academy of Sciences . עורך המחקר, פרופסור ז'ן גו, מהמחלקה להנדסה ביו רפואית באוניברסיטת צפון קרוליינה הסביר כי הם הצליחו לפתח מדבקה שעובדת מהר, קלה לשימוש ועשויה מחומרים לא רעילים שמתאימים לגוף. לדבריו, המדבקה יכולה להיות מותאמת למשקלים שונים ולרגישות לאינסולין.

הסוף לזריקות ולכאב? (צילום: shutterstock)הסוף לזריקות ולכאב? (צילום: shutterstock)

המדבקה החכמה - שגודלה כבול דואר - מכוסה ביותר ממאה מחטים זעירות שמכילות יחידות אחסון מיקרוסקופיות לאינסולין ואנזימי חישה לגלוקוז, שמשתחררים כאשר רמות הסוכר בדם הופכות גבוהות מדי. המדבקה נמצאה יעילה בעכברים והשלב הבא הוא ניסוי קליני באנשים.

חולים עם סוכרת סוג 1 וסוג 2 נאלצים לשמור על רמות הסוכר בדם שלהם תחת שליטה. הבקרה שלהם על רמות הסוכר כוללת דקירות קבועות באצבע למדידת הגלוקוז ולהחדרת האינסולין - תהליך שלעיתים עלול להיות כואב, לא מדויק ואף עלול לגרום לסיבוכים רפואיים משמעותיים כמו עיוורון.

המדבקה החדשה מורכבת מחלקיקים חכמים עשויים בועות זעירות, המכילות כמות קטנה של אינסולין ואנזימים שנועדו לחדש את רמות הגלוקוז. כאשר החיישנים מרגישים עלייה חדה ברמות הסוכר בדם, הבועות משחררות כמויות ספציפיות של אינסולין, בהתאם לרמות הגלוקוז. האינסולין חודר את שטח העור ונכנס אל מחזור הדם.

לפני כשנה אושר על ידי הFDA-  משאף אינסולין, שעתיד להיכנס לשימוש גם בארץ עד סוף השנה. למרות הפיתוח החדשני של המשאף, הוא אינו מתאים לכל חולי הסוכרת ויש לו מגבלות שונות, כמו מעשנים שאינם יכולים להשתמש בו.

תגיות:זריקותבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה