פעילות הידברות

יום הולדת ראשון לאתר הידברות החדש: סיכום, תודות ובקשה קטנה

עורך אתר הידברות, דודו כהן, מסכם שנה מלאת פעילות באתר הידברות: יותר סרטים תורניים, יותר תכנים, יותר פעילויות - וגם יותר כניסות לאתר: כ-1.5 מיליון כניסות בחודש

אא

זה קרה לפני שנה בדיוק. בתחושה ספק נרגשת ספק מותשת חייגתי לאיתמר שרעבי, מנהל ה-IT שלנו בהידברות. "זהו איתמר, האתר מוכן", אמרתי. "תבקש מבזק בינלאומי לבצע הפניית DNS. אפשר לעבור לאתר החדש, בשעה טובה".

לא האמנתי שזה קורה סוף סוף. זה היה אקורד הסיום לעבודה מתישה של קרוב לשנה, שבה אפיינו, עיצבנו ופיתחנו את אתר הידברות החדש, ואקורד הפתיחה לעולם חדש שלא ממש הכרנו - אתר תוכן דינאמי, מתעדכן, חדשותי, ובעיקר מגוון ומעניין. האם ידענו לאן אנחנו נכנסים? בערך, אבל לא ממש.

החזון שעמד לנגד עינינו - עכשיו אפשר לחשוף זאת - היה לבצע מהלך דומה ל-mako. בזמנו קשת, זכיינית ערוץ 2, הפעילה אתר בשם 'קשת אינטרקטיב', שהכיל בעיקר את תכני הווידיאו של הזכיינית. לא הרבה מעבר. בשלב מסוים הבינו מנהליו שחייבים ללכת על אתר מקיף יותר, שלא רק ישרת את הזכיינית, אלא יעמיד מותג בפני עצמו, עם זיהוי נפרד, תוכן מגוון יותר מאשר תכניות VOD, ובקיצור - אתר תוכן מקיף ומגוון, שלאו דווקא מתבסס רק על תכני קשת.

זה המודל שהתבססנו עליו כשפיתחנו את אתר הידברות החדש. עד אז אתר הידברות היה, למעשה, אתר של ערוץ. למעלה היה חלון ענק של שידור חי, לצדו 5 סרטונים שהתעדכנו אחת ליום, ולמטה כתבות ושו"תים שלא ממש זכו לבולטות. למרות המינימליזם האתר הישן זכה לנתוני רייטינג לא רעים (כ-370,000 כניסות לחודש לפני שנתיים), אבל מצד שני, עולם האינטרנט התפתח במהירות, והבנו שאין מנוס מהקמת אתר תוכן חדש, עשיר, שידבר בשפה חדשנית ומעודכנת.

אתר הידברות הישן. מצאו את ההבדליםאתר הידברות הישן. מצאו את ההבדלים

וכך, לפני שנה בדיוק, הוקם האתר, לאחר תהליך עיצוב ארוך ומתיש (הנה הצצה לשלביו העיקריים). מיום ליום הוא החל להתמלא בתכנים, לייצר שפה חדשה, ולהיות מוקף בגולשים חדשים שראו בו את ביתם החדש. בהתחלה לרבים היה קשה להסתגל לשינוי, שהתבטא במעבר מ-5 סרטים ביום שהיוו את מרכז האתר, לעולמות תוכן רחבים פי כמה וכמה. בהתחלה גולשים שאלו למה בכלל צריכים אקטואליה באתר יהדות; בהמשך כשהקמנו את "רץ ברשת" היו כאלה שהרימו גבה, ובאופן כללי היו גולשים שהתקשו להסתגל לשינויים. היום, לשמחתי, קשה לי להיזכר בפניות דומות שהתקבלו בחצי השנה האחרונה. הגולשים, ואולי קצת גם אנחנו בהידברות, הבינו שעלינו להציע אלטרנטיבה כוללת ומקיפה עבור גולשי האינטרנט. הרצאות יהדות זה חשוב, וזו למעשה ליבת האתר, והמקום שאליו אנו רוצים שגולשים יגיעו הכי הרבה, אבל מצד שני - אם לא ניתן להם חדשות, רץ ברשת, תכני לייף-סטייל, תרבות ועוד - הם ימצאו אותם במקומות אחרים, גרועים יותר וגרועים פחות.

לשמחתנו הקונספט מוכיח את עצמו מיום ליום. האתר הולך וצומח בכל הפרמטרים (כולל הצפיות בשיעורי וידיאו, מן הסתם), כמות ההורדות של האפליקציה החדשה שלנו ממשיכה לצמוח, התכנים מייצרים עניין בפייסבוק ובווטסאפ, ובקיצור - כנראה שההתייחסות אל המכלול ולא רק אל סיפוק צורך נקודתי של שיעורי יהדות, מושך יותר ויותר גולשים שתוך כדי תנועה סופגים את השפה, את האווירה, את המסרים ואת האטמוספירה. והמבין יבין.

 

* * *

מאחורי אתר הידברות עומד צוות קטן אך חכם, שעובד קשה, במסירות ובחריצות, כדי לייצר עבורכם את התוכן המעניין ביותר, המסונן ביותר והמחזק ביותר ברשת. הם כאן לא כדי להחתים כרטיס, אלא כדי לעבוד מכל הלב, מתוך אהבה גדולה.

אז תודה למעיין כפיר, עורכת המשנה ויד ימיני בכל הנוגע לתכנים, לטיפול בשפה האנגלית, לגיבוש אסטרטגיות תוכן ועוד; תודה לשירה כהן, הכתבת הראשית, שהגיעה אלינו כמזינת תכנים זמנית, אבל חריצותה ועיקשותה להתברג לתפקיד כתבת האתר - וגם להצטיין בו באופן שמפליא אותי כל פעם מחדש - עשו את שלהם; תודה לאיתי כהן, אחראי הרשתות החברתיות והתמיכה הטכנית - הוא התחיל אצלנו כמתנדב שסייע לתפעל את עמוד הפייסבוק, והתקדם לאט לאט. היום הוא תקתקן-על בכל הנוגע לקידום התכנים, לתפעול האתר ומה לא בעצם; תודה לציפי יהל, שמצטיינת בעבודה יסודית של פרויקטים שונים, הזנות תכנים, יישום משימות שוטפות ועוד; תודה לשני מויאל, מזינת התכנים המהירה והתקתקנית שלנו, שעומדת מדי יום מול גלי מיילים בלתי פוסקים מצד צוות התוכן; ותודה לנעמה גרין, כתבת החדשות שהצטרפה אלינו לא מזמן, על חריצות ברמה גבוהה, נכונות ללמוד ומוטיבציה מדהימה, בדיוק כמו של שאר הצוות.

העוגה שכיכבה היום בישיבה החגיגית של צוות האתרהעוגה שכיכבה היום בישיבה החגיגית של צוות האתר

תודה לאנשי הערוץ המוכשרים, שמייצרים תוכן שעולה גם כאן באתר, ומסייע להצלחה.

תודה לרב זמיר כהן, שתמיד נתן גיבוי מלא, כיוון והיה אב הדרך של החזון. תודה למנכ"ל הידברות, דוד תופיק, ולמנהל הערוץ והכספים, איתי וולמן, שנתנו לנו את כל הכלים המתאימים למימוש היעדים.

ותודה גם לכם, גולשים יקרים, על כך שאתם ממשיכים להצביע הידברות באופן עקבי, דרך האתר, הערוץ, עלוני השבת, הכנסים ושלל הפעילויות של הארגון שאני גאה להיות חלק ממנו. אנחנו כאן עבורכם, מנסים לעשות את הטוב ביותר, ותוך כדי לסלול מסילות עבור כמויות גדולות של יהודים, אל תוככי עולם היהדות, האמונה והמצוות. ובקשה קטנה: עזרו לנו להפיץ את האתר - שתפו עם חברים את כתבות האתר בפייסבוק, המליצו על האפליקציה החדשה שלנו להורדה, והיו שגרירים שלנו בקרב יהודים רבים שטרם נחשפו להידברות. 1.5 מיליון כניסות זה מספר יפה, אבל לתחושתי - אנחנו רק בהתחלה.

דודו כהן,

מנהל ועורך האתר

תגיות:אתר הידברותהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה