הורים וילדים

אימא עובדת? הניחי לרגשות האשם. הילדים שלך ירוויחו מכך

מחקר חדש שנערך בבית הספר למנהל עסקים של אוניברסיטת הרווארד העלה ממצאים מעניינים על עתידם של ילדים לאימהות עובדות

אא

מחקר שנערך בבית הספר למנהל עסקים של אוניברסיטת הרווארד מצא כי בנות של אימהות עובדות הופכות בבגרותן לעובדות מצליחות. כמו כן, הן מרוויחות יותר ובעלות סבירות גבוהה יותר להתמנות לתפקידים ניהוליים. הבנים גם הם מרוויחים מכך שאימהותיהם עובדות: בנים לאימהות עובדות הם בעלי סבירות גבוהה יותר לעזור בבגרותם בבית ובטיפול בילדים. הם משקיעים 7.5 שעות יותר לטיפול בילדים בשבוע, וכן מקדישים יותר זמן לביצוע מטלות הבית. כמו כן ישנו סיכוי גבוה יותר שהנשים שלהם תעבודנה.

קת'לין מקג'ין ערכה מחקר בו השתתפו 50 אלף אנשים מ-24 מדינות, והוא התבסס על נתונים שאספו שני סקרים של התכנית לסקרים חברתיים בינלאומיים וכן על סקרים מקומיים. הממצאים נותרו ללא שינוי גם לאחר שהחוקרים ביטלו את ההבדלים התרבותיים הנובעים מהמדינות השונות.

ממצאי המחקר מורים כי אימהות עובדות משמשות מודל לחיקוי, והילדים שלהן לומדים מהן. בנות של אימהות עובדות מרוויחות 23% מאשר בנות של אימהות שנשארו בבית לטפל בילדים. מעבר לכך, ישנה סבירות גדלה יותר שאותן בנות יחזיקו בתפקידים ניהוליים מאשר בנות שגדלו שאימהותיהן לא עבדו. 

בראיון ל-CNN אמרה מקג'ין כי "המחקר הזה לא טוען שילדים של אימהות עובדות שמחים יותר או גדלים להיות אנשים טובים יותר, והוא לא טוען שאימהות עובדות טובות יותר. הוא כן אומר שישנו סיכוי גבוה יותר שהבנות יפתחו קריירה ויהיו בעלות תפקידי ניהול, ואילו הבנים יקדישו יותר זמן לענייני הבית".

מקג'ין מודה שקשה לאימהות לעזוב את הילדים וללכת לעבוד, אך מסכמת שכנראה זה הדבר הטוב ביותר עבורם. "קשה גם לתת לילדים לעזוב לאוניברסיטה, אבל זה לא אומר שעדיף שלא ילכו".

תגיות:עבודהאמהות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה