בריאות ותזונה

כל מה שלא ידעתם על קרם ההגנה שקניתם

קניתם את קרם ההגנה עם המספר הכי גבוה שיש, אבל האם אתם יודעים מה זה באמת אומר? מה חשוב לדעת כשרוכשים קרם הגנה?

אא

קיימים שני סוגי קרני שמש: UVA ו-UVB. המונח "SPV" מודד את היכולת של קרם ההגנה לסנן קרני UVB, הקשורים לכוויות שמש ולסרטן העור, בלבד. קרני UVA, המסוכנות לא פחות, קשורות אף הן לסיכון מוגבר לסרטן העור. עם זאת, הן אינן מסוננות על ידי האוזון. אמנם קרני UVA אינן גורמות לקרינת שמש, אך הן מובילות לשיזוף והזדקנות והן חודרות עמוק יותר לתוך העור ובעלות הפשעה משמעותית על הקולגן, השומר על האלסטיות של העור.

קיימים סוגים רבים של מקדמי הגנה, אך רק אם מופיע צמד המילים: "ספקטרום רחב" מהווה הקרם הגנה מפני קרני  UVAבנוסף לקרני UVB.

משמעותם של המספרים הצמודים ל-SPV  הם שהמשתמש יכול לשהות בשמש פי אותו מספר, מאשר היה שוהה ללא קרם ההגנה, מבלי שישתנה צבע עורו. כלומר: קרם הגנה 15 מורה כי ניתן לשהות בשמש פי 15 מהזמן, בעוד קרם הגנה 30 מורה כי ניתן לשהות בשמש פי 30 מהזמן, בניגוד למקובל לחשוב, כי קרם הגנה 30 מספק הגנה כפולה מקרם הגנה 15. ההבדל בין רמות ההגנה עומד על 2 אחוזים בלבד.

לסיכום, הנתון החשוב ביותר ברכישת קרם הגנה הוא צמד המילים "ספקטרום רחב". קרם הגנה מספר 30 הוא מצוין ומספיק. על הקרם להיות עמיד במים ויש למרוח אותו כל כמה שעות מחדש ולהשתמש בכמות נדיבה.

תגיות:קרם הגנהשמשבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה