בריאות ותזונה

הכירו את הקפיץ שמחזיר את הנשימה למעשנים

שיטה חדשנית של צנתור בריאות, המבוצעת בבית החולים כרמל, מאפשרת לחולי COPD לנשום לרווחה

אא

שיטה חדשנית של צנתור בריאות, המבוצעת בבית החולים כרמל, מאפשרת לחולי COPD לנשום לרווחה. בשיטה החדשנית מחדירים קפיצים קטנים לחלל הריאות של החולה ובכך מרחיבים אותן ומחזירים לחולה את היכולת, ההכרחית כל כך, לנשום.

מחלת האמפיזמה, "נפחת הריאות" המוכרת כCOPD-, מופיעה בעיקר אצל מעשנים. המחלה חסרת טיפול, לא נעלמת גם כשהעישון מפסיק ופוגעת קשות ברקמת הריאות.

בעקבות 45 שנות עישון, נסתמו ראותיו של משה  והוא הוגדר כחולה ב-COPD והוכר כנכה ב-100%. "זאת הייתה מכה אדירה וקשה עבורי, לא יכולתי לתפקד. כל 100 מטר הייתי חייב לעצור כי נגמר לי האויר המוח שלי נכנס לסחרור, חיכיתי לנס שיציל אותי מהמצב הזה" מספר משה בן ה-60.

באמצעות הטכנולוגיה החדשה, יכל משה לנשום לרווחה. מדובר בסליל מתכת מיוחד מחומר הנקרא "נטינול" שמשמש סטנטים קרדיולוגים בצנתורי לב, "החומר עמיד ומאושר להשתלה בגוף האדם כשהוא יודע לשמור על הזיכרון שלו. הקפיץ החדשני מוחדר לדרכי האויר הקטנות בריאה באמצעות ברונכוסקופ וצנתר, כשהוא מתוח וישר. בתוך הריאה הוא חוזר לצורתו הקפיצית.

כשהקפיץ פתוח הוא מחזיר לריאה את האלסטיות שלה ועל יד כך פותח את דרכי האויר, מאפשר לאוויר הכלוא להשתחרר ובכך מקל דרמתית על החולה.

משה סיפר כי מספר ימים לאחר הטיפול "כבר עליתי כמה קומות עם כ-60 מדרגות, ואחרי שבוע הלכתי לבקר את אחי שגר בקומה שלישית ועליתי את כל המדרגות אליו בבת אחת. מבחינתי זה פשוט מהפך, אשתי פערה פה ואף אחד לא מאמין למראה עיניו כשרואים איך אני הולך. אני מרגיש פשוט בעננים, פעם אסור היה לי לטוס והיום אני יכול לטוס בלי בעיה. אני כבר מתכנן לטוס לבקר את הנכדים שלי באמריקה".

תגיות:עישוןבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה