חדשות בארץ

תשכחו מהכלור! משהו אחר גורם לצריבת העיניים בבריכה

עד כה, האמונה הרווחת הייתה שכמויות הכלור האסטרונומיות שנשפכות אל מי הבריכה במטרה לטהר ולחטא אותם – הם אלו שגורמים לצריבה בעיניים. כעת מסתבר שמדובר בגורם אחר לגמרי

אא

מתכוננים לקיץ? נהדר. אבל רגע לפני שאתם קופצים לבריכה, ותוהים למה העיניים שלכם כל כך צורבות – כדאי שתקראו את הדברים הבאים. רובנו הורגלנו לחשוב שהצריבה הכואבת בעיניים נגרמת כתוצאה מהכמויות האסטרונומיות של הכלור, שמוזרמות אל המים בכדי לחטא אותם. אלא שבבדיקות שנעשו לאחרונה נמצא כי הכלור דווקא 'תמים' למדי, ואינו אשם בכך.

אז מי כן אשם? אנחנו!

מה זאת אומרת? פשוט מאוד: מטבע הדברים, בריכות שחיה הן כעין בתי שימוש ציבוריים, שאין עליהם פיקוח וכל אחד יכול לעשות בהם כרצונו. לפיכך, ידוע שרבים מהרוחצים מטילים את מימיהם בתוך הבריכה. איפה הבעיה? מממצאי מחקר חדש שנעשה - עולים נתונים מדאיגים ביותר, ששופכים אור על הסוגיה המורכבת.

מסתבר שהשילוב של שתן עם כלור הוא הנוסחה הקטלנית שגורמת לעינינו לצרוב - חיבור זה יוצר חומר בשם ציאנוגן-כלוריד, קומפלקס המשויך לקטגוריית הכימיקלים המשמשים בלוחמה, וזהה בתכונותיו לגז הדמעות. מה הפלא, אפוא, שהוא מצליח 'לסחוט' מאיתנו דמעות, כמו גם שיעול ונזלת?

עד כדי כך מדובר בחומר מסוכן, שעל פי הערכת החוקרים – שחרור כמות גדולה של החומר (ציאנוגן-כלוריד) עשויה לגרום להרעלה בסדר גודל של עשרות ואף מאות בני אדם במקרה הגרוע, ובמקרה ה'טוב' יותר – לגירויים בריאות, אסתמה, גרדת עור, אלרגיות למיניהן והרשימה עוד ארוכה.

אז כיצד אפשר להימנע מכל זה? למרבה הצער, סביר להניח שאין באפשרותנו למנוע הטלת שתן המונית בבריכות, כך שטרם נמצא פתרון מניח את הדעת למצב.  

תגיות:בריכהכלור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה