חדשות בארץ

נתניהו ניצח: הצעת הפשרה התקבלה במרכז הליכוד

ניצחון משמעותי לראש הממשלה בנימין נתניהו בקרב על דמותה של מפלגת הליכוד. 57.9% תמכו בהצעתו, לעומת 38.5% שתמכו בהצעה הנגדית

אא

ניצחון לנתניהו: רוב חברי מרכז הליכוד הצביעו בעד הצעת הפשרה של ראש הממשלה, שנלחם בכל כוחו כדי להותיר על כנה את שיטת הפריימריז בקביעת הרשימה לכנסת.

ההצבעה הייתה פרי יוזמתו של ח”כ אמסלם, מקורבו של שר התחבורה ישראל כץ, שהציע לבטל את הפריימריז הנערכים בקרב כ-120,000 מתפקדי המפלגה, ולהשיב על כנה את בחירת הח”כים בידי 3,700 חברי המרכז, כפי שהיה נהוג עד 2005. כנגד, הציע ראש הממשלה פשרה לפיה תיוותר שיטת הפריימריז ב-16 המקומות הראשונים (הרשימה הארצית) ואילו את נציגי המחוזות יבחרו חברי המרכז.

בהצעתו של נתניהו תמכו 57.9% . בהצעתו של ח”כ אמסלם תמכו 38.5% מכלל המצביעים. שיעור ההצבעה היה גבוה ועמד על כ-72.7%.

ראש הממשלה נתניהו התנגד בכל כוחו להצעה, שלדבריו הייתה עשויה לשמש את יריבי המפלגה כדי לפגוע בתדמיתה בציבור ובכוחה האלקטורלי. בישיבת הסיעה לפני מספר שבועות אמר נתניהו כי הוא משוכנע ש"טובת הליכוד היא להשאיר את שיטת הפריימריז. שיטה זאת אף שאיננה מושלמת, אך היא הטובה ביותר".

ח”כ אמסלם, שפעל נגד נתניהו טען כי יש לנער את האבק מעל מוסדות המפלגה ולחדש את הקשר על הפעילים בשטח. "היום אין ליכוד. יש לוגו, יש סיעה בכנסת, אין מצודה אפילו", אמר אמסלם לחברי המרכז והתבטא במילים קשות נגד נתניהו: "ראשי ממשלה הולכים ובאים והתנועה נשארת".

עם היוודע התוצאות, אמר אמש (א) נתניהו כי הוא ״מבקש להודות לחברי המרכז שגילו אחריות, התייצבו מאחורי הצעתי והצביעו לטובת הליכוד ולמען אחדות התנועה. נמשיך להוביל את המדינה כמפלגת שלטון, חזקה, גדולה ומאוחדת לעוד שנים רבות".

תגיות:ליכוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה