ספרים רבותיי, ספרים!

השבוע מגיעה אליכם רשימת ההמלצות המעניינת של אפרת כהן, כולל "מקימי", "הלב והמעיין", "הבריחה מהודו" ועוד. מעוניינים להמליץ לקוראי הידברות סופשבוע על החמישייה שלכם? פנו אלינו

אא

נעה ירון דיין - "מקימי"

את הספר הזה אסור לכם לשאול מאנשים, אתם חייבים לקנות אותו. כי אחרי שתקראו אותו פעם אחת לא רק שתרצו לחלק אותו ברחובות לכל העוברים ושבים, אלא תראו שגם בתקופות מאוחרות יותר, תרצו לשחזר שוב ושוב את הרגעים המענגים האלה של הקריאה. "מקימי" מגולל את סיפורה המרגש והאמתי של נעה ירון-דיין, אז כוכבת טלוויזיה מצליחה ושדרנית בגלי צה"ל, צעירה תל אביבית, שזוכה לפרסום ומקבלת תפקידים נחשבים מאוד בעולם המדיה, בת זוגו של בחור מוכשר ומבוקש, סטודנט לקולנוע. באופן מפתיע, אחרי שהיא שוברת הרבה שיאים עצמיים ומגיעה למקום מעורר כבוד וקנאה בחברה הישראלית – היא מואסת בעיסוקה, עוצרת את המרדף החומרני שלה אחר ההישג הבא, ומתחילה בתהליך עמוק ואמיתי של חיפוש עצמי, חיפוש משמעות וחיפוש הנצרך הנדיר והמבוקש ביותר בעולם כיום – שלווה. בסופו של דבר היא מוצאת אותם במקום הכי לא צפוי בעולם... רמז: היום נעה היא חסידת ברסלב מתוקה ויראת שמיים שמתגוררת בשכונה חרדית בבית שמש, אם לשמונה ילדים מתוקים, שמעבירה הרצאות מרתקות ומקדשת שם שמיים ברחבי הארץ. אם אתם בעלי תשובה ותיקים, הספר הזה יחזיר אתכם לטעם המתוק של ההתחלה. וגם אם אתם רק בתחילתו של חיפוש - הספר הזה יכוון אתכם ישר הביתה וייקח אתכם פנימה, למקום מופלא וחסר מילים של אמת מתוקה, תהליך רצוף חיפוש והקרבות הנוגעים ללב.

הרב ארז משה דורון - "הלב והמעיין"

כל בעל תשובה מכיר את הרגע הזה, כשהוא זוכה להתוודע לראשונה לאור המתוק של האמת ומהלך חצי מטר מעל האדמה בעודו באורות. בצורה בלתי נמנעת, לרוב מגיעה גם הנחיתה - השלב ההוא, שכל אחד מגיע אליו מתישהו, ובו הוא מוצא את עצמו בתחושה שהאורות קצת כבים עבורו, והוא מתעורר למציאות בעודו מבולבל ומלא שאלות. או אז מתחיל תהליך התשובה האמיתי שלנו... בספר הזה תוכלו להזדהות עם דניאל, בחור חוזר בתשובה ומבקש ה, שמחפש אמת בכל לבו. כבעל תשובה בעל אישיות מעמיקה הוא מצוי בהתבוננות מתמדת על כל מה שנחשף אליו, ולפעמים רואה ומרגיש דברים שלא ממש מובנים לו, עד שכבר אינו בטוח מה נכון. לעזרתו נחלץ הרב ארז משה דורון, ובהתכתבויות וחילופי מכתבים מאלפים מתגלה מימד שלם בעולם היהדות. הספר עונה על שאלות רבות שתמיד רציתם לשאול ולא היה את מי, ומתמודד באומץ לב עם ביקורת לא פשוטה אך אמתית שמפנה דניאל בחיפושו אחר האמת, אל בעל התשובה הוותיק ממנו, הרב ארז משה דורון. מרתק ומפתיע.

רוחמה שיין - "הכל לאדון הכל"

הרב יעקב יוסף הרמן זצ"ל, אביה של רוחמה שיין, הוא יהודי אמיד שחי בארה"ב, ומחליט למכור את כל נכסיו בארה"ב ולעלות לא"י. באמתחתו רק מעט מטלטלין ומזוודות ששרדו את הדרך הארוכה, ומכילות את החפצים יקרי הערך ביותר שהיו ברשות הרב. אותם מביא איתו מתוך תקווה שיוכל להגשים את חלומו עתיק היומין - לרכוש קרקע ולבנות בית בעיר הקודש ירושלים. אלא שהספינה עוגנת לחופי הארץ ממש בסמוך לשבת, ובני הזוג, שלא יודעים היכן יתאכסנו עדיין, חוששים מטלטול. אי לכך, משאיר הרב את המזוודות, על כל תכולתן בנמל, ובלבד שלא יחלל את השבת. בלבו שמחה אין קץ על שהצליח אולי לקיים את "אפילו נוטל את כל רכושך" ורק עניין אחד מטריד אותו כרגע - שיזכו הוא ואשתו לחגוג שבת ראשונה על אדמת הקודש בקדושה ובטהרה... בצאת השבת, לאחר הבדלה וסעודה רביעית ארוכה, הוא חוזר לראות אם נשאר דבר מה להציל, ומגלה ששומר בריטי מסתורי הופקד על משמורת חפציו שעל האוניה לאורך כל השבת, עד שיבוא לדרוש את רכושו. מפליא אתכם? מדובר רק בטיפה מן הים. זהו סיפור חייו של אדם, קדוש עליון, שחי את ציווי הקב"ה ללא פשרות, ולצד הניסיונות וההקרבות שעמד בהם בגבורה, זכה למדרגות גבוהות וניסים גלויים על כל צעד ושעל בחייו. הספר מוכיח לנו עד כמה מגעת כוחו ודרגת אמונתו של אדם שחי חיי אמונה ללא פשרות. אין מספיק מילים כדי לתאר את דמותו של הרב, לכן מומלץ שתתרשמו בעצמכם. ספר מחזק מאוד ביראת שמיים.

ד"ר מרים אדהאן - "פנימה"

בדורנו, בו צצים חדשים לבקרים מטפלים למיניהם ושיטות טיפול חדשות, לוקחת ד"ר מרים אדהאן, פסיכולוגית קלינית חרדית, את היופי הטהור שביהדות, ומשלבת אותו עם חכמת הפסיכולוגיה. התוצאה: ספר מעמיק ומעורר מחשבה, עבור אנשים שבאמת מחפשים לעבוד על עצמם ולתקן את המידות שלהם. אנשים המחפשים לעזור לעצמם, לתקן דפוסי חשיבה ישנים ולפתח את המודעות העצמית שלהם בדרך עצמאית או בשילוב טיפול. תרגישו איך אתם מתקלפים, שכבה ועוד שכבה מכל המסכות שאתם רגילים לעטות על עצמכם. ספר חובה בכל בית!

אביגייל מייזליק – "הבריחה מהודו"

רונן הוא בחור צעיר, חילוני לשעבר, שמתחיל תהליך של חזרה בתשובה ומתחתן. במקביל, הוא מקבל הצעה מפתה מחברים לשעבר לקחת חלק בעסקה מפוקפקת תמורת סכום כסף שיכול לעזור לו להפוך לאברך וללמוד תורה כפי שהוא חושק, בלי שיהיו לו דאגות פרנסה לתקופה ארוכה מאוד. אלא שרגע לפני הסוף הטוב, משהו משתבש ורונן מוצא את עצמו בכלא הודי, על סף מוות, כלוא לשנים ארוכות בלי שביב של סיכוי לקבל חנינה. סיפורו של אדם שמלב ליבו של צינוק הודי מטונף, בין אסירים כושים אימתניים ומוסלמים שונאי יהודים מקיים את הפסוק "מבטן שאול שיוועתי" ומגלה את הדרך לעצמו ולאלוקיו מחדש. סיפור אמיתי ומרגש.

נורית ויזר - "חזן - נעים זמירות"

ספר מיוחד המגולל את סיפורו של הרב בן ציון מרדכי חזן זצ"ל, תלמידו של ה"בן איש חי" ומייסד ישיבת פורת יוסף בעיר העתיקה בירושלים, ממנה יצאו גדולי תורה רבים כמו הרב מרדכי אליהו זצ"ל והרב עובדיה יוסף שליט"א. בסוף הספר ישנה הפתעה לקוראים - שם תוכלו למצוא גם העתקים מספריו "מעשה נורא של הרוח" ו"חידות חכמה". את הספר חיברה נכדתו של הרב, והוא כולל סיפורים מרגשים המתארים את גדלותו של הרב ומסירות הנפש שלו עבור התורה הקדושה. מומלץ בחום.

תגיות:ספרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה